Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Hei Jeg har en ny harddisk her Mine datakunnskaper er ikke de beste i verden og siden jeg absolutt ikke ønsker å skade den nye(Eller den gamle disken) på noen måte så velger jeg å spørre "dumme" spørsmål her. Situasjonen min er: Har en gammel IDE-disk(Aner ikke hva den heter..) som jeg har lyst til å fortsette å bruke uten å formatere.(Har masse ting på den jeg ikke vil miste) Hoved kortet er et ASUS A8N-E OS er Engelsk XP Pro Så har jeg jo da den nye SATA-disken... Spørsmålet mitt er: Hva må jeg gjøre for å bare kunne ta den nye SATA-disken i bruk? Ja, jeg tok en titt på SATA-guiden, men den sa i alle fall ikke meg stort. Forsto ikke helt om jeg trengte drivere eller ikke siden jeg har XP... eller er det bare å plugge rett i og så funker det? Kunne kanskje noen gitt meg en step by step? Endret 22. februar 2007 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jadda.. var ikke så himla mange som svarte her.. funker i alle fall greit nå Slang i disken HKet mitt fant den automatisk Dukka ikke opp i XP - gikk inn i disk management og starta den opp og formaterte den derfra.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Riktig slik du har gjort det. Dont worry. Hadde jeg vært deg hadde jeg bruk s-ata til OS disk, endel raskere. Men det er ditt valg Lenke til kommentar
mungo Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Og siden du er så redd for å miste data på den gamle disken så anbefaler jeg deg å ta backup av dem så fort som mulig. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Og siden du er så redd for å miste data på den gamle disken så anbefaler jeg deg å ta backup av dem så fort som mulig. 8006663[/snapback] Det er lurt. Backup av det viktigste. Brenn på dvd eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) En liten detalj jeg lurer på da.. i disk management så vises den helt greit, men i explorer så vises den som en cdrom(ikonet altså) Tenkte det kanskje bare hadde buga seg litt, men er fortsatt en cdrom etter en reboot :S Har tvilsomt noe å si(?), men kan jeg endre ikonet på en måte? Finner ikke no sted jeg kan velge ikon... EDIT: F-stasjonen var for så vidt en cdrom før, men liker å ha diskene på topp så jeg endra litt på det hele.. kan det ha rabla litt for maskina da? Endret 23. februar 2007 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ingen..? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ingen..? 8014566[/snapback] prøv å endre stasjonbokstav da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå