Gå til innhold

Hjelp - Ny SATA-disk - Gamle disker: 1 IDE

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Hei

Jeg har en ny harddisk her

Mine datakunnskaper er ikke de beste i verden og siden jeg absolutt ikke ønsker å skade den nye(Eller den gamle disken) på noen måte så velger jeg å spørre "dumme" spørsmål her.

Situasjonen min er:

Har en gammel IDE-disk(Aner ikke hva den heter..) som jeg har lyst til å fortsette å bruke uten å formatere.(Har masse ting på den jeg ikke vil miste)

Hoved kortet er et ASUS A8N-E

OS er Engelsk XP Pro

Så har jeg jo da den nye SATA-disken...

Spørsmålet mitt er:

Hva må jeg gjøre for å bare kunne ta den nye SATA-disken i bruk? Ja, jeg tok en titt på SATA-guiden, men den sa i alle fall ikke meg stort. Forsto ikke helt om jeg trengte drivere eller ikke siden jeg har XP... eller er det bare å plugge rett i og så funker det?

Kunne kanskje noen gitt meg en step by step?

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jadda.. var ikke så himla mange som svarte her.. funker i alle fall greit nå

Slang i disken

HKet mitt fant den automatisk

Dukka ikke opp i XP - gikk inn i disk management og starta den opp og formaterte den derfra..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

En liten detalj jeg lurer på da.. i disk management så vises den helt greit, men i explorer så vises den som en cdrom(ikonet altså)

Tenkte det kanskje bare hadde buga seg litt, men er fortsatt en cdrom etter en reboot :S

Har tvilsomt noe å si(?), men kan jeg endre ikonet på en måte? Finner ikke no sted jeg kan velge ikon...

EDIT:

F-stasjonen var for så vidt en cdrom før, men liker å ha diskene på topp så jeg endra litt på det hele.. kan det ha rabla litt for maskina da?

post-57766-1172236826_thumb.jpg

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...