Gå til innhold

Koble sammen to bærbare

Anbefalte innlegg

Heisann

Tilgi meg for dumt spørsmål...

Jeg har erstatta min gamle bærbare med en flunkende ny, som er på vei i posten. Spørsmålet er bare hvordan i all verden jeg kan overføre musikk, bilder og slikt, kort sagt alt jeg har på den gamle til den nye? Brenneren funker ikke, og det jeg ellers har til rådighet er en usb-stick på 512MB...

Jeg har trådløst nettverk hjemme, kan jeg på noen som helst måte bruke det? Andre tips?

Takker og bukker,

Kranglevoren :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med trådløst nettverk og Win XP (+ andre versjoner av Win), kan du sette opp et "lokalt nettverk". - Gå inn på "Nettverksinnstillinger" og det skal være en hjelpeguide i menyen til venstre.

Du må gjøre det på begge PC'ene, og da skal de kunne dele filer.

Jeg har gjort det her hjemme for en stund siden, så husker ikke nøyaktig hvordan jeg gjorde det. Kanskje noen andre som vet nøyaktig hvordan du skal gjøre det :-)

EDIT: Post samtidig med en annen... : Ja dele filer går an... Tror det egentlig er det samme som jeg skrev her... ?

Endret av Norgesannonser
Lenke til kommentar
Med trådløst nettverk og Win XP (+ andre versjoner av Win), kan du sette opp et "lokalt nettverk". - Gå inn på "Nettverksinnstillinger" og det skal være en hjelpeguide i menyen til venstre.

Du må gjøre det på begge PC'ene, og da skal de kunne dele filer.

Jeg har gjort det her hjemme for en stund siden, så husker ikke nøyaktig hvordan jeg gjorde det. Kanskje noen andre som vet nøyaktig hvordan du skal gjøre det :-)

7998377[/snapback]

Ok, kjempegreier. Den nye maskinen kommer visst med Vista, funker det med XP - Vista også?

Og hvis noen har tid til å forklare en grønning nøyaktig hvordan jeg setter opp dette nettverket vanker det evig takknemlighet og god karma.

Kranglevoren :ph34r:

Lenke til kommentar

Om begge maskinene har nett ifra samme router så skal det gå bra.

Høyre trykk på mappa som skal deles, og velg "deling" eller noe sånn

Noe som er lurt er at brannmuren på Windows er skrudd av, og maskinene har samme arbeidsgruppe. Da finner maskinene hverandre lettere.

Så på den nye maskinen så søker du etter den gamle (skriver inn nettverksnavnet på den gamle maskinen) så vil den nok komme opp og du har tilgang

Lenke til kommentar
Om begge maskinene har nett ifra samme router så skal det gå bra.

Høyre trykk på mappa som skal deles, og velg "deling" eller noe sånn

Noe som er lurt er at brannmuren på Windows er skrudd av, og maskinene har samme arbeidsgruppe. Da finner maskinene hverandre lettere.

Så på den nye maskinen så søker du etter den gamle (skriver inn nettverksnavnet på den gamle maskinen) så vil den nok komme opp og du har tilgang

7998452[/snapback]

Ålreit. Hvordan finner jeg nettverksnavnet på maskinen...? :blush:

kranglevoren :ph34r:

Lenke til kommentar

det første du gjør er og sette både klienten og "serveren" i samme nettverksbane.

når du har gjort dette, kan du gå inn på start-kjør, skriv \\servernavn eller ip til serveren ( gjelder klienten )

Endret av spelly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...