Gå til innhold

Hastighetsmåling av websiden min?

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert erfart at noe på hjemmesiden min (xmasb.com) tar veldig lang tid å få frem. I et forsøk på å finne ut av dette har jeg søkt litt rundt på nett etter diverse verktøy som kan forklare meg nøyaktig hva som sinker siden, men foreløpig uten særlig godt resultat. Jeg har funnet sider som viser hvor lang tid det tar å laste siden, samt antall bilder og annet diverse.

Det jeg trenger er en side eller et verktøy som kan vise hvilke elementer som bruker så lang tid. Gjerne med litt detaljer om de enkelte. Noen som kan peke meg i riktig retning, og/eller anbefale meg nyttige websider eller verktøy for et slikt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har etterhvert erfart at noe på hjemmesiden min (xmasb.com) tar veldig lang tid å få frem. I et forsøk på å finne ut av dette har jeg søkt litt rundt på nett etter diverse verktøy som kan forklare meg nøyaktig hva som sinker siden, men foreløpig uten særlig godt resultat. Jeg har funnet sider som viser hvor lang tid det tar å laste siden, samt antall bilder og annet diverse.

Det jeg trenger er en side eller et verktøy som kan vise hvilke elementer som bruker så lang tid. Gjerne med litt detaljer om de enkelte. Noen som kan peke meg i riktig retning, og/eller anbefale meg nyttige websider eller verktøy for et slikt problem?

7998321[/snapback]

Siden tar ca. 43kb så det bør ikke være noe problem..

Nice side foresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Størrelsen på siden er nok ikke problemet. Og selv om jeg fjerner linken til sol.no og feedburner stopper lastingen fortsatt på samme sted (rett etter "Blogger" linkene).

http://www.websiteoptimization.com/service...tp://xmasb.com/ hjalp meg i liten grad. Den forteller meg lite om hva som faktisk tar lang tid å laste. Størrelsen på elementene er som nevnt neppe problemet (ikke med ADSL +- i alle fall).

Men det må da finnes verktøy som lar meg analysere hvor lang tid hvert enkelt element på en side faktisk bruker?

Kontorstol, takk for positiv feedback på selve siden. Jeg har ikke laget themet selv. Siden er i Wordpress med et theme som heter Cordobo Green. Jeg har egentlig planer om å bytte design, fordi den ikke helt følger standarden til W3C (vet ikke hvor viktig dette er i praksis?), men mest fordi den gir visse problemer for noen weblesere.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt rundt, og fått noen kompiser til se på det, er det mye som tyder på at det er Google som er synderen med sine Adsense.

Noen som har noen triks for å øke hastigheten på disse Kan jeg for eksempel laste disse helt til sist, men beholde posisjonen de har på siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...