Kahuna Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Dette spillet har alltid kræsjet men i det siste har det blitt merkbart værre. Etterhvert kan jeg kjenne igjen et mønster, å gå til et annet sted er alltid risikabelt, enten det er inn en oblivion gate eller mitt hus i skingrad. Å åpne en container er heller ikke risikofritt, å undersøke nylig avdøde fiender eller tilfeldige kister er blitt reine ekstremsporten. Dessuten begynner spillet å tulle litt med mitt eget inventory. Særlig soul gems er blitt fullstendig uoversiktlig, noen er åpenbart "usynlige" og dukker ikke og før jeg har fanget en sjel. Eller de kan ligge i en kiste selv om de ikke ligger der(om dere skjønner). Kan se ut som mine saves er småkorrupte eller no, ikke nok til at jeg ikke får lastet dem men nok til at jeg regner en halvtime uten kræsj som *bra* Noen som har et bra tips? Finnes det en "sanity check on save games" opsjon dypt inne i en meny? Vil helst slippe å gå tilbake til siste feilfrie save, da mister jeg fort vekk 50+ timer spilletid, dessuten er jeg ikke engang sikker på hvor langt tilbake jeg må gå Ting jeg har prøvd: Reinstallert oblivion, forsikret meg om at jeg har siste versjon av skjermkortdriver, prøvd spillet med alt av uvedkommende programmer(MSN, epost, AV..) slått av Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Bruker du mods? Isåfall, er det noen konflikter? Jeg hadde problemer med jevnlig kræsj, som oftest skjedde når jeg skiftet område, men det fikset seg etter jeg installerte en Auto Purge Cell Buffer mod. Det denne gjør er å automatisere 'pcb'-kommandoen som brukes for å slette lastede områder fra minnet. To valg: Enten last ned Oblivion Script Extender og Auto PCB (som trenger Script Extender for å fungere) Eller åpne konsollen ( | knappen) og skriv 'pcb' med jevne mellomrom. Det hjalp meg, men kan ikke garantere at det vil hjelpe deg. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Har ca 4 mods, ingen av dem er store. Takk for tipsene, skal prøve dem i kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå