Bluum Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Hei! Kjøpte denne trådløse routeren fra 3Com på tirsdag. Satte den opp og den så ut til å fungere greit. Men jeg får ikke koblet til med det trådløse nettverkskortet jeg kjøpte. Dette fra D-Link. Installerte noen drivere til nettverkskortet og det kjører et ikon nede på systemstatuslinjen. Det prøver tydeligvis å koble til, men finner ikke noe trådløst nett. Ikke engang når jeg kobler fra kabelen som pleier å stå i nettverksportetn på hovedkortet. Jeg må vel ikke disable det integrerte nettverkskortet i BIOS? Har prøvd å installere et trådløst nettverk via kontrollpanelet i Windows, men det hjalp veldig lite. På laptoppen er det bare å søke etter et trådløs nettverk, men det alternaltivet kommer ikke opp her. Vil reinstallasjon av XP ha noen effekt. Evt. å kjøre en fix... EDIT: noe galt med XP når det ikke vises noen nettverkstilkoblinger og det ikke lengre går ann å installere et nettverk? EDIT 2:endret tittelen og oppdaterte posten slik at den fokuserer på det trådløse nettverkskortet. Endret 22. februar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Hei!Kjøpte denne trådløse routeren fra 3Com på tirsdag. Satte den opp og den så ut til å fungere greit. Men jeg får ikke koblet til med det trådløse nettverkskortet jeg kjøpte. Dette fra D-Link. Installerte noen drivere til nettverkskortet og det kjører et ikon nede på systemstatuslinjen. Det prøver tydeligvis å koble til, men finner ikke noe trådløst nett. Ikke engang når jeg kobler fra kabelen som pleier å stå i nettverksportetn på hovedkortet. Jeg må vel ikke disable det integrerte nettverkskortet i BIOS? Har prøvd å installere et trådløst nettverk via kontrollpanelet i Windows, men det hjalp veldig lite. På laptoppen er det bare å søke etter et trådløs nettverk, men det alternaltivet kommer ikke opp her. Har desuten problemer med at det ikke går ann å laste opp bilder fra en HP Compaq nc6400. Vanlig web-browsing går greit til tider, men maskinen\nettet har en tendens til å låse seg, og trenger ofte et trykk på F5 slik at siden oppdateres. Som sagt går det ikke ann å laste opp bilder fra maskinen, men jeg lurer på om det er routeren eller PCen som er problemet, for det er kryptert disk osv. Maskinen er ikke min, det er jobb-Pcen til mor Og den har massevis av unødvendige programmer kjørende som muligens ødelegger. I tillegg klarer den ikke å koble opp mot jobbens intranett via trådløst, noe den gjør når den er kablet til same boksen. Men vi mistenker at det er PCen det er noe galt med, nevner bare problemet for å vise at det KAN være routeren. Routeren står stasjonert i kjelleren, med dobbel grunnmur og betongvegger, men dekkingner er god i hele huset med laptoppen. De stasjonære fungerer som sagt ikke det trådløse på enda. Så spørsmåløene mine er: *Trenger routeren noen form for konfigurering for at det trådløse skal fungere skikkelig? *Hvordan aktiverer man det trådløse D-link nettverkskortet jeg satte i den stasjonære maskinen? EDIT: noe galt med XP når det ikke vises noen nettverkstilkoblinger og det ikke lengre går ann å installere et nettverk? 7998250[/snapback] Bruker du Dlink programm som var med dlinkkortet til og styre det trådløs i windows? hvis du gjør det gå på kontrollpanlet og skru på en Services som heter "Wireless Zero Configuration" Pass på at den er på at den skrur seg på automatsik hvergang. slike ting velger du inne på egenskaper for serivcsen. hvsi det forsatt ikke fungrerer. så vil jeg forsatt ha på den settingen at windows bestmer over det trådløse nettverket. fungerer det forsatt ikke. se over settings inni router på trådløs f.eks hviken kanal den står på om den står til å vise ssid osv. Endret 22. februar 2007 av larrylu Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) WCZ står på automatisk og er startet. Vet ikke om jeg klarer å logge med på den trådløse routeren, da PC og routeren er kablet til en D-Link switch, ikke direkte til hverandre. Men jeg skal prøve så snart jeg finner adressen til routeren. Er et litt merkelig oppsett, men det er sånn vi må ha det for å få internet til alle Har avistallert og installert kortet på nytt tre ganger nå. Har til og med tatt det ut mellom hver gang og prøvd det i en annen PCU port, men det funker rett og slett ikke. Når jeg starter opp maskinen kommer det opp en hvit D nede på ikonlinjen ved klokka. På den er det en rød strek som går opp og ned. Når jeg hyreklikker på den får jeg to alternaltiver; avslutt, og "trådløst nettverk". Det eneste som gir noen reaksjonå trykke på er avslutt. Routeren står på samme skrivebord som PCen, så det burde ikke være noe problem å få kontakt. Har fått kontakt med tre andre laptopper i samme rom, så selv om det er betongvegger skal det fungere. EDIT: Broadcast SSID er aktivert, mens 2nd SSID er deaktivert. bruker kanal(Channel) 11. Endret 22. februar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 WCZ står på automatisk og er startet. Vet ikke om jeg klarer å logge med på den trådløse routeren, da PC og routeren er kablet til en D-Link switch, ikke direkte til hverandre. Men jeg skal prøve så snart jeg finner adressen til routeren. Er et litt merkelig oppsett, men det er sånn vi må ha det for å få internet til alle Har avistallert og installert kortet på nytt tre ganger nå. Har til og med tatt det ut mellom hver gang og prøvd det i en annen PCU port, men det funker rett og slett ikke. Når jeg starter opp maskinen kommer det opp en hvit D nede på ikonlinjen ved klokka. På den er det en rød strek som går opp og ned. Når jeg hyreklikker på den får jeg to alternaltiver; avslutt, og "trådløst nettverk". Det eneste som gir noen reaksjonå trykke på er avslutt. Routeren står på samme skrivebord som PCen, så det burde ikke være noe problem å få kontakt. Har fått kontakt med tre andre laptopper i samme rom, så selv om det er betongvegger skal det fungere. EDIT: Broadcast SSID er aktivert, mens 2nd SSID er deaktivert. bruker kanal(Channel) 11. 7999736[/snapback] Oki. mulihet for og teste en annen pc? på routern eller? en kompis med en laptop ellernoe:)? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Routeren fungerer greit virker et som. Har en laptop i huset som klarer seg greit på den. Virker som at det er min maskin som ikke finner nettverket. Driverene til nettverkskortet klikka nettopp. Har latt de stå på og søke i en god time nå, men de finner ingenting. Ikke får jeg åpnet noen vinduer der jeg kan stille på noe heller, får bare det ikonet som søker. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Routeren fungerer greit virker et som. Har en laptop i huset som klarer seg greit på den.Virker som at det er min maskin som ikke finner nettverket. Driverene til nettverkskortet klikka nettopp. Har latt de stå på og søke i en god time nå, men de finner ingenting. Ikke får jeg åpnet noen vinduer der jeg kan stille på noe heller, får bare det ikonet som søker. 8000212[/snapback] test med en nye driver , eller så kanskje format c:/ løser problemet ditt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Glemte å poste at jeg formaterte for noen dager siden, og det hjalp. Nå fungerer alt perfekt, til og med windows Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Glemte å poste at jeg formaterte for noen dager siden, og det hjalp.Nå fungerer alt perfekt, til og med windows 8040518[/snapback] perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå