Gå til innhold

Sette et skjermkort i SLi port uten å kjøre SLi?

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste denne så jeg prøver her. Dere skjønner. Jeg sitter for øyeblikket å bygger opp PC`en min igjen. Har kjøpt nytt hovedkort. Har kommet godt på vei, men jeg lurer på en ting før jeg skulle gjøre noe galt.

Jeg har et ASUS A8N32-SLI DELUXE Hovedkort. Det er da et Socket 939 system jeg har. Men jeg lurer på. Det er jo SLi på det kortet, og jeg er litt redd for at skjermkortet blir i lengste laget for å få kortet i den første PCI-Express porten uten at det krasjer med den nederste disken min. Kan jeg sette skjermkortet i SLi porten uten at det skjer noe galt?

En annen ting mens jeg er i gang. Jeg kan bruke PowerColor Radeon X1950PRO 512 MB Ram Extreme Edition på ASUS A8N32-SLI Deluxe ja uten at noe blir ødelagt?

Håper noen har svar på disse spørsmålene må nesten få PC`en opp i dag/kveld.

Sitter for øyeblikket med min sinnsykt treige laptop nå og det er ikke så morsomt.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problem med ATI skjermkort på et nVidia SLI hovedkort, bortsett fra SLI / Crossfire løsning som ikke eksisterer på "tvers" av systema.

Skal man ha SLI må hovedkortet være for det og en trenger to "like" nVidia skjermkort, "samme" for Crossfire; Crossfire hovedkort og to ATI skjermkort for Crossfire.

Brukte et X1950Pro kort på 939 SLI hovedkort før jul (des. 06), ingen problem, skifta MB til Crossfire 939 kort i romjula for og få et "billig" 939 kort for og bygge opp ei "billig" 939 maskin ("julegave") av "restene" etter litt oppgraderinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...