Gå til innhold

Programmere opp mot AD

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage en webside som skal sjekke brukeren opp mot AD. Det jeg sliter med er at jeg får en feilmelding som sier: En referanse ble returnert fra serveren.

Har søkt litt på nettet men finner ikke stort om dette. Er det noen her som har erfaring med programmering mot AD som kan hjelpe meg litt? Har en mistanke om at det kanskje er feil koblingsstreng mot AD, men er veldig usikker på dette feltet her.

Jeg programmerer i Visual basic.net.

Dim mySearcher As System.DirectoryServices.DirectorySearcher = New System.DirectoryServices.DirectorySearcher(enTry)

mySearcher.Filter = ("(objectClass=Users)")

mySearcher.PageSize = 10000

Dim resEnt As System.DirectoryServices.SearchResult  'Denne får aldri verdi

:innocent:

Endret av ing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dim resEnt As System.DirectoryServices.SearchResult  'Denne får aldri verdi

Det er ikke så rart, da du ikke har satt at den skal være noe. Mangler = der :)

resEnt = mySearcher.FindOne()

Eller om du regner med å få flere resultater

for each resEnd as System.DirectoryServices.SearchResult in mySearcher.FindAll()
  console.writeline( resEnt.Path )
next

Du skrev heller aldri hvilken linje du fikk feil på. Et lite tips er å bruke *Engelsk* XP når man programmerer. Norsk XP har en stygg vane med å gi deg feilmeldinger på norsk... og det er håpløst om man skal finne informasjon om feilmeldingene på google. En annen ting er at de norske feilmeldingene ofte er dårlige oversatt og vanskelige å forstå.

Endret av jorn79
Lenke til kommentar
Du skrev heller aldri hvilken linje du fikk feil på. Et lite tips er å bruke *Engelsk* XP når man programmerer. Norsk XP har en stygg vane med å gi deg feilmeldinger på norsk... og det er håpløst om man skal finne informasjon om feilmeldingene på google. En annen ting er at de norske feilmeldingene ofte er dårlige oversatt og vanskelige å forstå.

8002508[/snapback]

Og/eller ikke eksisterende feilmelinger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...