tmelbye Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har vært inne på forumet her før vedrørende skolelinux, vmware m.m uten å få noe særlig ut av det (har noe med at jeg ikke kan og skjønner linux) Jeg er nå på jakt etter en person (fysisk person) som er villig til å installere skolelinux i vmware eller lignende (filserveren) samt 8 maskiner som skal benyttes av ungdom. Vi har kommet til det punktet at vi innser at vi må betale noen for å gjøre det, men vi har litt begrensede midler. Vi har vinterferie nå og hadde håpet å fått dette i orden så snart som overhode mulig. Jeg kan kontaktes på epost: [email protected] Håper noen har anledning til å hjelpe meg... Maskinparken er som følger: Server: Windows XP (tester vista nå) Athlon 64 x2 3800+ (2.01 GHz) 1024 mb ram GeForce 7600CS 512Mb 250 Gb hdd Brukermaskiner: 4 stk: (hjemmebygget) Athlon XP 2800 (2 GHz) GeForce FX5500 128Mb 256 Mb Ram 40 Gb HDD AC'97 Audio 4 stk: (Dell Dimension 3000) Celeron D330 (2.66 GHz) 512 Ram 80 Gb HDD AC'97 Audio "Intel Extreme 2 Integrated Graphics with 64MB Shared Memory" Målet er WORKSTATION på alle brukermaskinene for å minske belastningen over nettverket og en MAINSERVER for fil/pålogging. Utover standard program som følger med i skolelinux så er det ønskelig å få lagt inn PDF leser, diverse codec for video (streaming), MSN Messenger (eller tilsvarende) samt støtte for flash/java. Regner med at mye av det allerede er på plass. Administrasjon av systemet er det ønskelig å kunne gjøre via web-leser i windows for å minske belastning på vmware. TA KONTAKT SÅ RASKT SOM MULIG! ER DESPERAT! Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hvorfor akkurat skolelinux ? Lenke til kommentar
tmelbye Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Skal prøve foreslåtte forum. Grunnen til skolelinux er at det er enkelt å administrere, den enkelte logger seg inn mot en filserver og det er gratis programvare. Finnes sikkert alternativer til skolelinux, men poenget er at det må kunne administreres 100% av folk som ikke kan linux. Holder forresten til i Halden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå