Asbjørn T. Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Lurer på om jeg tjener noe på å oppgradere prossesoren, og samtidig kjøpe 2 GB minnne samt nytt hovedkort i socket AM2 fremfor å forsette å ha prossesoren jeg har nå i socket 939 (som er på vei ut ser det ut som)? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 ehh ja...... Dobbelkjerne>Enkelkjerne 2 gig ram Og AM2 som støtter ddr2... Så ja du vil tjene ytelsemessig på det... Men husk at skjermkortet og er en begrensende faktor iforhold til spill... Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det er garantert mye å hente der! Men det kan bli dyrt og. Det er ulempen med sokkel bytte, at man må mbytte HK, CPU og ofte ram og Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvorfor i det hele tatt vurdere AM2? Intel Core 2 Duo er fullstendig overlegen dagens AMD prosessorer, det er ingen heksekunst å få selv den rimeligiste Core 2'en til å kjøre ringer rundt de største X2'ene. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Stemmer det Perulv2 sier, hvis du vil ha Amd, vent til k10 (eller K8l) eller hva det skal hete kommer! Hvis du kan vente da.. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Har du kilde til det du sier? og nå må jeg si at jeg er fornøyd med AMD, og vil forsette med AMD. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Må faktisk si meg enig med de, har vært en amd mann hele tiden, men å oppgradere fra 939 til en skikkelig intel prosessor frister nå. Bare synd jeg ikke har penger Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har du kilde til det du sier? og nå må jeg si at jeg er fornøyd med AMD, og vil forsette med AMD. 7998332[/snapback] Det er bare å lese tester av Core 2 Duo rundt på nettet det. Her er en f.eks. Nå trenger du ikke kjøpe Core 2 Duo selvfølgelig, men vil du ikke ha god ytelse igjen for pengene dine? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Har du kilde til det du sier? og nå må jeg si at jeg er fornøyd med AMD, og vil forsette med AMD. 7998332[/snapback] Dagens AMD prosessorer ligger håpløst etter Intel Core 2 Duo, gjør ett lite søk på Google..... Og husk! Core 2 Duo kan du klokke til over 3 ghz (de aller fleste) - selv de billigste! Jeg byttet fra en AMD Opteron 170 (dualcore) oc'ed til 2.7ghz til en Core 2 Duo E6600 som jeg har klokket til 3.2 (klarer 3.4, men liker å ha litt margin) - forskjellen fra AMD'en er STOR! Endret 22. februar 2007 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå