farballa Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei Min godeste bærbare PC, som ble kjøpt i 2005 omtrent på denne tiden av året hos netshop har fått et lite problem. Den tar ikke til seg strøm, kabelen gir kun strøm om den er bøyd i en eller annen merkelig vinkel. Kan dette være fordi at det er noe galt inni selve kabelen? Noe som ikke får kontakt bortsett fra i denne vinkelen? Etter å ha holdt kabelen godt på plass i strømåpningen, så trur jeg at jeg har identifsert kabelen som problemet, siden det eneste som påvirket om maskinen fikk tilført strøm eller ikke var om kabelen ble bøyd i riktig vinkel siden jeg holdt enden fast i strømkontakten så den ikke bevegde seg, men jeg kan enda ikke utelukke at det er selve strømkontakten som er problemet ( i utgangspunktet har jeg ikke peilling i det hele tatt.) Det jeg lurer på er om dette kan være en reklamasjonssak? Eller om jeg bare burde se til å finne meg en strømadapter til en CL56 og ta utgiften selv(hvor får en tak i slikt til en billig penge?) ? Jeg har noen semesteroppgaver som skal skrives de neste ukene så jeg vet ikke helt om jeg skal levere den inn eller hva jeg skal gjøre. Håper på noen lure svar Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei Min godeste bærbare PC, som ble kjøpt i 2005 omtrent på denne tiden av året hos netshop har fått et lite problem. Den tar ikke til seg strøm, kabelen gir kun strøm om den er bøyd i en eller annen merkelig vinkel. Kan dette være fordi at det er noe galt inni selve kabelen? Noe som ikke får kontakt bortsett fra i denne vinkelen? Etter å ha holdt kabelen godt på plass i strømåpningen, så trur jeg at jeg har identifsert kabelen som problemet, siden det eneste som påvirket om maskinen fikk tilført strøm eller ikke var om kabelen ble bøyd i riktig vinkel siden jeg holdt enden fast i strømkontakten så den ikke bevegde seg, men jeg kan enda ikke utelukke at det er selve strømkontakten som er problemet ( i utgangspunktet har jeg ikke peilling i det hele tatt.) Det jeg lurer på er om dette kan være en reklamasjonssak? Eller om jeg bare burde se til å finne meg en strømadapter til en CL56 og ta utgiften selv(hvor får en tak i slikt til en billig penge?) ? Jeg har noen semesteroppgaver som skal skrives de neste ukene så jeg vet ikke helt om jeg skal levere den inn eller hva jeg skal gjøre. Håper på noen lure svar 7998053[/snapback] hei jeg hadde det samme problemet på min berbare PC. jeg jik til der jeg kjøpte den å forklarte problemet. ok sa de så fikk jeg en ny bare gjør det samme du ring netshop å forklar det Lenke til kommentar
farballa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 hei jeg hadde det samme problemet på min berbare PC. jeg jik til der jeg kjøpte den å forklarte problemet. ok sa de så fikk jeg en ny bare gjør det samme du ring netshop å forklar det Ny strømadapter? Eller ny pc ? Var dette hos netshop, tenkte jeg skulle sende dem en mail heller, liker å ha kommunikasjon om garanti/reklamasjon skriftlig, i tilfelle det skulle oppstå noe misforstålser, men av en eller annen grunn sliter jeg med å finne noe mailadresse til support/retur avdelingen deres? Finner kun [email protected] som e-post på sidene. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hei jeg hadde det samme problemet på min berbare PC. jeg jik til der jeg kjøpte den å forklarte problemet. ok sa de så fikk jeg en ny bare gjør det samme du ring netshop å forklar det Ny strømadapter? Eller ny pc ? Var dette hos netshop, tenkte jeg skulle sende dem en mail heller, liker å ha kommunikasjon om garanti/reklamasjon skriftlig, i tilfelle det skulle oppstå noe misforstålser, men av en eller annen grunn sliter jeg med å finne noe mailadresse til support/retur avdelingen deres? Finner kun [email protected] som e-post på sidene. 7998778[/snapback] ny strømadapter ja men et lite tips! ring dem i stede for å sende mail kan ta veldig laang tid med mail. med tlf så venter du bare litt så får du svar:D har bestilt alle delene mine defra. en gang så var det et neon rør som aldri kom så ringte jeg dem å sa at jeg ikke ville ha 30cm rør men 10cm i stede ja ok sa han å da kom det 2 dager etter på Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Er det bare et brudd / dårlig kontakt i selve ledningen, så kan man alltids kutte den og skjøte den sammen igjen. Trenger ikke så store elektriker kunnskaper for å gjøre det. Endret 22. februar 2007 av Sceolan Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Tviler på det er selve kabelen. Mest sannsynlig er det pluggen ytterst på kabelen (den du kobler til PCen), eller kontakten som sitter på PCen. Har utplassering i et firma som reparerer bærbare nå, og mange av de som kommer inn er det feil med en av de to på. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ville nå satset på å ringe som Kim-roger seier. Kjipt om noe skulle skje og du sender inn ein 'modda' power kabel.... Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Tviler på det er selve kabelen. Mest sannsynlig er det pluggen ytterst på kabelen (den du kobler til PCen), eller kontakten som sitter på PCen. Har utplassering i et firma som reparerer bærbare nå, og mange av de som kommer inn er det feil med en av de to på. 7998886[/snapback] Ja det må man selvsagt sjekke, skal ikke være for vanskelig å finne ut. Men har selv fikset to lader kabler der det har blitt brudd i selve ledningen. Har vel sannsynligvis kommet i klem eller noe lignende. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 QUOTE(nerf @ 22/02-2007 : 12:55)Tviler på det er selve kabelen. Mest sannsynlig er det pluggen ytterst på kabelen (den du kobler til PCen), eller kontakten som sitter på PCen. Har utplassering i et firma som reparerer bærbare nå, og mange av de som kommer inn er det feil med en av de to på. Ja det må man selvsagt sjekke, skal ikke være for vanskelig å finne ut. Men har selv fikset to lader kabler der det har blitt brudd i selve ledningen. Har vel sannsynligvis kommet i klem eller noe lignende. Men hvordan sjekker jeg dette selv, har som sagt holdt kontakten helt fast i selve strømkontakten på laptopen, og det eneste som da hadde noe å si for om den fikk strøm eller ikke, var vinklingen på ledningen, for kontakten ble holdt stramt til maskinen hele tiden i samme posisjon. Kan vel kanskje tyde på at det er noe galt med ledningene inni? Lodde eller gjøre noe fancy smancy trur jeg at jeg kan utelukke, har ingen aning om hvordan en gjør det. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Tviler på det er selve kabelen. Mest sannsynlig er det pluggen ytterst på kabelen (den du kobler til PCen), eller kontakten som sitter på PCen. Har utplassering i et firma som reparerer bærbare nå, og mange av de som kommer inn er det feil med en av de to på. Kan virke som om det er kontakt mellom pluggen yterst på kabelen og selve ledningen som er problemet. Men, då er jo spørsmålet, er det en garanti/reklamasjonssak? Og visst ikke, hvor mye koster det å skaffe seg en ny en? Maskina er jo relativt gammel, så om jeg må ut med over 1500 kr i noe reprasjon eller noe pga strømkontakten/adapteren om det ikke går på reklamasjon, så vurderer jeg og å fremskynde kjøp av ny pc, og heller selge denne for en billig penge pga feilen. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 QUOTE(nerf @ 22/02-2007 : 12:55)Tviler på det er selve kabelen. Mest sannsynlig er det pluggen ytterst på kabelen (den du kobler til PCen), eller kontakten som sitter på PCen. Har utplassering i et firma som reparerer bærbare nå, og mange av de som kommer inn er det feil med en av de to på. Ja det må man selvsagt sjekke, skal ikke være for vanskelig å finne ut. Men har selv fikset to lader kabler der det har blitt brudd i selve ledningen. Har vel sannsynligvis kommet i klem eller noe lignende. Men hvordan sjekker jeg dette selv, har som sagt holdt kontakten helt fast i selve strømkontakten på laptopen, og det eneste som da hadde noe å si for om den fikk strøm eller ikke, var vinklingen på ledningen, for kontakten ble holdt stramt til maskinen hele tiden i samme posisjon. Kan vel kanskje tyde på at det er noe galt med ledningene inni? Lodde eller gjøre noe fancy smancy trur jeg at jeg kan utelukke, har ingen aning om hvordan en gjør det. 7998955[/snapback] Høres ut som det kan være ledningen helt inntil pluggen som står i maskinen..., men det er jo litt vanskelig å si uten å ha den foran seg. Du får nå først prøve å høre med netshop, om det er noe håp for å få dette dekket av reklamasjon... Hvis ikke må du vel få en elektro kar til å se på det kanskje. Er du heldig så er adaptret såpass "standard" at det ikke er mange kronene for et nytt. Prisene på slike varierer vel fra et par hunde opp til tusen lappen eller no. Lenke til kommentar
farballa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 ny strømadapter ja men et lite tips! ring dem i stede for å sende mail kan ta veldig laang tid med mail. med tlf så venter du bare litt så får du svar:D har bestilt alle delene mine defra. en gang så var det et neon rør som aldri kom så ringte jeg dem å sa at jeg ikke ville ha 30cm rør men 10cm i stede ja ok sa han å da kom det 2 dager etter på Sist gang, (hardisken gikk lukt åt helvete) så ringte jeg og leverte den her i Oslo, bur jo her så det var kort vei å få den levert. Men det tok noe så inni granskogen med lang tid å få den tilbake, tok mye lengre tid enn de oppgav muntlig(tok 2 uker, ble lovet den tilbake etter tre dager), fikk den ikke tilbake før jeg skriftlig(e-post) ønsket å vite hvor lang tid det tok, då tok det plutslig de tre dagene det ble lovet i utgangspunktet, men jeg kunne heldigvis bruke samboeren min sin pc i mellomtiden så krisen var ikke så kjempestor. Bare litt irriterende da jeg flyttet i mellomtiden, og det ble plutslig tre ganger så langt å komme seg til Netshop og hente den Lenke til kommentar
farballa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Snakket med Netshop, skulle bare ta med strømadapteren, levere den så skulle de sjekke det og evt. skaffe meg en ny. Så då stikker jeg ut på vandringsferd til Netshop Oslo i morgen eller litt senere i dag Endret 22. februar 2007 av farballa Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Snakket med Netshop, skulle bare med strømadapteren, levere den så skulle de sjekke det og evt. skaffe meg en ny. Så då stikker jeg ut på vandringsferd til Netshop Oslo i morgen eller litt senere i dag 7999121[/snapback] Da vet du ihvertfall hva som er feil hvis det da ikke fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå