rockeroff Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Heisann, er det noen som vet hvordan man får norsk tastatur i dos? Prøver å kjøre et dos-program på Win2k, men det vil ikke skrive Ø! Æ og å derimot, funker... Noen som har noen tips? Språkinnstillingene i Windows er forresten norsk og æøå funker fint i andre programmer. Endret 22. februar 2007 av rockechris Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Sikker på den ikke fungerer? Hos meg synes vises den på skjermen som o, men fungerer som en ø. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 øØ vil vises som c(ent) og Y(en) symboler som standard. Men du kan høyreklikke på den blå linjen i commandoevinduet og gå på egenskaper skrift . Bytt fra Rasterskrifter til en TrueType og se om det hjelper. Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 øØ vil vises som c(ent) og Y(en) symboler som standard.Men du kan høyreklikke på den blå linjen i commandoevinduet og gå på egenskaper skrift . Bytt fra Rasterskrifter til en TrueType og se om det hjelper. 7998068[/snapback] Takk for svar.. Det hjalp ikke å bytte til Truetype. Flere tips? Sekundet før programmet starter står det "One or more con code.." Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Takk for svar.. Det hjalp ikke å bytte til Truetype.Flere tips? Sekundet før programmet starter står det "One or more con code.." 7998163[/snapback] Det kan være at prgrammet ikke støtter fullt norsk tegnsett (ø). Sjekket du om metoden min virker i det kommandoevinduet du har endret i? Og har du forsøkt å starte dosprogrammet i det vinduet? Edit: Hva er useendet du får på ø? Endret 22. februar 2007 av PerB Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Det kan være at prgrammet ikke støtter fullt norsk tegnsett (ø). Sjekket du om metoden min virker i det kommandoevinduet du har endret i? Og har du forsøkt å starte dosprogrammet i det vinduet?Edit: Hva er useendet du får på ø? 7998192[/snapback] Det er et norsk program, og ø funker på andre maskiner, bare ikke denne. Ø'ene ser ut som du beskrev de lenger opp. Metoden din hjalp i vanlig kommandovindu, men når jeg starter programmet i det samme vinduet "skrur den av" ø igjen.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Lurer på om det kan være "mode con codepage select=865" Du legger det inn i Windows\System32\AUTOEXEC.NT Dette er forresten ikke DOS, det er NT. Lenke til kommentar
rockeroff Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Lurer på om det kan være "mode con codepage select=865" 7998937[/snapback] Jepps, la inn dette i en batchfil som åpner programmet. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå