Avance Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei godtfolk... Sliter for tiden med min BMW, og klarer ikke å finne utav det etter gjentatte forsøk. Er ikke noe bilkyndig, så snakk gjerne til meg med babyspråk. Saken er: Når jeg starter bilen går den jevnt og fint en stund (10-30 sek) før den bare stanser. Jeg pleier å starte den uten å trykke inn gasspedalen, og det går helt fint nå også. Det virker som at den har lite til overs for at jeg trykker på gasspedalen, og oppfører seg dårlig når jeg gjør det, men den stopper altså også om jeg ikke gjør det, men da tar det litt lenger tid. Etter en stund med dette, og -20 grader i lufta stoppet bilen helt. Jeg tenkte kanskje det var pluggene, så jeg tok ut de som var. Jeg hadde rett. De var helt nedsotet, så jeg pussa de litt og satt de inn igjen. Bilen startet og gikk heeelt fint. Da var det 2-3 plussgrader. Jeg kjørte én dag før de gamle pluggene var sotet til igjen, og jeg byttet de med noen nye jeg hadde kjøpt. Da var vi tilbake til det som står øverst. (-15'C her nå) Dette har fått meg til å tro det har noe med temperaturen ute å gjøre, men saken er at jeg hadde samme problemet i sommer! Da gav det seg helt av seg selv. På senhøsten skjedde det også. Den gang fikk jeg heldigvis trillet bilen i garasjen, og der stod den uten lyst til å starte de neste 2-3 dagene, før den plutselig en dag startet og gikk helt fint noen måneder... Blir bare mer forvirra hver gang Noen som har erfaring med dette? Elektronikken som ikke henger med? Bil: BMW 518i (1990) Spør om du lurer på mer =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvis du bare kjører små turer blir pluggene tilsotet. Kjører du motoren varm hver gang? Lenke til kommentar
Avance Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Bor i en by, så det blir mange småturer. Nå er pluggene helt nye da, men fortsatt er problemet der. Testet senest i dag. Startet bilen og den gikk helt fint i et minutt... Så hørte jeg den gikk mer og mer ujevnt en stund, startet å fjuske før det var stopp... Kan sikkert være så mangt, så det er vel like godt å få den på verksted... Endret 24. februar 2007 av Avance Lenke til kommentar
Avance Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Den startet i dag... Litt småvariabel i starten, men gikk fint etter noen minutter... Nå er det 1 plussgrad, så spørsmålet til dere bilkyndige er da: Hvor mye blir batteriet påvirket av temperaturen? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Den startet i dag... Litt småvariabel i starten, men gikk fint etter noen minutter... Nå er det 1 plussgrad, så spørsmålet til dere bilkyndige er da: Hvor mye blir batteriet påvirket av temperaturen? 8024610[/snapback] Kommer an på temperaturen og batterikvaliteten. Men siden du fikk start på bilen(og du hører den ihvertfall prøver å starte) så tror jeg ikke det er batteriet. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Skulle til å foreslå vakuumlekkasje, men det blir kanskje ikke rett ettersom du sier at selve motorgangen er jevn og fin. Sotete plugger høres for meg ut som for fet bensinblanding, spesielt når du opplever at pluggene blir tilsotet etter bare en dag. Kanskje er det noe med o2-sensoren, siden den skal måle om blandingen er for fet eller mager og justere blandingen deretter, men dette vet jeg ikke sikkert. Lenke til kommentar
Avance Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Faktisk, når du sier det, så mener jeg å ha hørt om en sensor, mrn bare som en bisetning. Mener det gikk på temperatur da. Den har gått helt fint de siste dagene da, men føler meg langt fra trygg på den enda. Skal ha den inn på verksted start og kommer til å nevne både O2-sensor og vakuum, så kanskje de finner utav det. Mange takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå