Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp fra bredbåndspatruljen?

Anbefalte innlegg

jeg har for ikke lenge siden fått adsl fra telenor og takket nei til bredbåndspatruljen.

jeg har min første telefonkontakt i stua bak sofaen...

jeg har et kontor i 2. etasje hvor jeg har telefon kontakt nr 4.

alt ligger inne i vegge skjult.

finnes det noen måte jeg kan flytte modemet mitt fra stua og opp til kontakt nr 4 uten å legge 30m kabel utenpå veggen rundt hele huset?

jeg vil fortsatt ha telefon i kontakt nr 1 så det må vel være en splitter der... men alt er jo inne i veggen.... finnes det kanskje kontakt med splitter innebygd eller noe??

noen som har noen tips??

burde jeg ringe relacom? hvor mye koster sånt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har trådløst nettverk.

men jeg har en linux server på kontoret som ikke finner drivere til det trådløse nettverkskortet.

og så vil jeg ha alt data nettverk stæsj på kontoret i 2. etasje og ikke i stua...

men hvis det ikke er mulig så får jeg bare bite i det sure eple og ringe relacom...

har foresten prøvd å sette modemet inn på 4. kontakt men da blir det bare skurring på telefonen...

Lenke til kommentar
har foresten prøvd å sette modemet inn på 4. kontakt men da blir det bare skurring på telefonen...

7998523[/snapback]

Splitteren (som filtrerer mellom telefoni og bredbånd) være først på linjen, før alle telefoner. Annen kobling vil gi støy og bredbåndlinjen vil falle ut når noen ringer.

Lenke til kommentar

Vist det ligger en kabel med minimum to par i veggene til deg er det ikke så alt for stor operasjon og koble om linja slik at du kan få modemet oppe på kontoret.

Splitter settes da ved første kontakt, og ADSL signalet som hentes ut her kobles inn på et ledigt par videre ut til kontoret. (Må sikkert skjøtes igjenom i de kontaktene som ligger i mellom.)

Slik jobb regner jeg med tar ca 1 time +/- og med lit matriale kommer det seg sikkert opp mot en tusenlapp vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Omtrent som Big_JJ sier stemmer, men splitter kan monteres hvor som helst sålenge det er en 2 pars kabel der.

Er opplegget nyere enn 15år er det mest sannsynlig 2 par, er det nyere enn 5-6 år er det gjerne en cat 5 som ligger der.

Lenke til kommentar

Hos en kollega har jeg gjort akkurat det samme for ei uke siden, der hvor hus-telefon står på vegguttak nr 1 (i gangen) og modem+router står på veggutatk nr 3 (på loftstuen)

Men en ting som var snodig.. ble nødt til å ha 1stk splitter nede i gangen på telefonen, og måtte ha 1stk splitter opp på loftstuen til modemet.

Lenke til kommentar
jeg har for ikke lenge siden fått adsl fra telenor og takket nei til bredbåndspatruljen.

jeg har min første telefonkontakt i stua bak sofaen...

jeg har et kontor i 2. etasje hvor jeg har telefon kontakt nr 4.

alt ligger inne i vegge skjult.

finnes det noen måte jeg kan flytte modemet mitt fra stua og opp til kontakt nr 4 uten å legge 30m kabel utenpå veggen rundt hele huset?

jeg vil fortsatt ha telefon i kontakt nr 1 så det må vel være en splitter der... men alt er jo inne i veggen.... finnes det kanskje kontakt med splitter innebygd eller noe??

noen som har noen tips??

burde jeg ringe relacom? hvor mye koster sånt??

7997916[/snapback]

Timeprisen er 640 kroner + kjøretilleg og ekstra for kabelbruk og kontaktdeksler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...