Gå til innhold

Kabinett uten sider, hvordan holde ute støv?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med kjøling av kabinettet mitt. For tiden er det skjermkortet som går såpass varmt at jeg ikke kan ha på sidene til kabinettet. Uten sidene holder cpu, psu og hdd fin temperatur, men straks jeg setter dem på blir det varmt. Nytt skjermkort og nytt kabinett står på ønskelista, men økonomien tillater ikke slike innkjøp enda.

Altså; finnes det noen nødløsninger for å holde det verste støvet unna? PC'en henger under skrivebordet, og der må den bli, men et eller annet kreativt til å sette på må vel finnes? Kanskje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har 4 vifter allerede, cpu-vifta er nettopp byttet med en riktig effektiv en. Problemet er at gpu'en holder 70 grader idle, og lett kommer opp i 110-120 når jeg bruker den (spiller). Den oppfører seg rart, og jeg har et klart inntrykk av at den er moden for utbytting. Men det har jeg altså ikke råd til akkurat nå, så den får bare fortsette å varme opp inntil videre. :ermm:

Lenke til kommentar

aspstein fikk frem poenget mitt først =)

men i tillegg sjekk om gpu-kjøler ikke er pakket igjen med støv

periodisk støvsuging av pc'n er ingen dum idé, da kan en klare seg uten filtre også med mindre en er fullstendig allergisk mot denslags.

Endret av runelars
Lenke til kommentar

Vifta på gpu'en går forsåvidt, men jeg utelukker ikke at det er feil på den. Planen for dagen er uansett å støvsuge i kabinettet. Om vifta er løs... har aldri hatt den av kortet, så det virker litt usannsynlig. Men jeg skulle gjerne hatt den løs for å gjøre den skikkelig ren. Kortet er et Nvidia Gforce 6600... kan jeg ta av vifta? Og får jeg den på igjen? :whistle:

Lenke til kommentar

Ok. Ingen støvsuger. Mødre blåser ut støv med denne :D (Så fikk 5-åringen stå en halvmeter unna med støvsugeren.)

De to strømpebukserompene ser forresten veldig stilige ut. :p Men kortet er i alle fall nede i 54 grader. Får se hva som skjer når jeg spiller.

Endret av ravna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...