Gå til innhold

Har du bilder av snøkaoset på sør-landet?

uranus

Anbefalte innlegg

30 cm hvor? Da jeg måkte utenfor trappa her, så rakk deg meg til halsen, og da hadde jeg ikke måkka før. Jeg er 1.75 høy, hvor høyt er et hode?

Bor i Arendal. Kom meg ikke på jobb i går, f.eks. "Det går ikke busser", fikk jeg vite av sjefen, og at det hadde vært to stk som hadde meldt frafall. Er det ikke i helga (søndag?) at været skulle bli bedre. Med all den snøen, så kan vel strømprisene synke litt?

8011261[/snapback]

Reel snødybde er målt til 30 cm. At det selvsagt blir mere noen steder pga vind, brøyteskavler o.l er jeg jo klar over. Men det gjelder alle andre steder i landet også. Dere finner målinger her.

Men ja, problemet er jo at det ikke er kapasitet til å rydde unna snøen på sørlandet, derfor blir det full stopp. Her i Tromsø har det hjulastere og lastebiler gått døgnet rundt for å få fjernet snøen. Kan bare legge til at det er mye mer snø enn beregnet her oppe også, men man får det nå bort. Blir bare en liten smell i budsjettet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Bare for å ha nevnt det har vi begynt å få faenskapen til Oppland og nå. :(

Håper det ikke tar helt av her á la sørlandet.

Og til Nordlandsbanden som syns det er trivelig med snøkaos; dere kan komme og hente den forbanna snøen, skal få den billig av meg.

Lenke til kommentar
HEr klager dere sørlendinger for litt snø, mens her oppe greier ikke vegvesenet å strø, såpeglatt på veiene, også kjører man i 20 i 80-sone.

Hvis man kjører utfor veien er det faktisk sjaførens skyld for han/hun ikke kjørte sakte nok ifølge vegvesenet.

Gatelys er det heller ikke på alle veier og her som det blir mørkt klokka 4 om ettermidagen.

så vet dere det :)

Var ikke litt snø, men rundt 1,5 til 2 meter på under et døgn, noe vi sørlendinger ikke er vant med, heller ikke brøytemannskapet...

Folk sto fast på motorveien i flere døgn, hadde det ikke vært for at naboen hadde ATV som han brøyta med hadde det ikke vi kommet oss ut her som jeg bor, og det er faktisk ganske så mørkt her å klokka 4 om ettermiddagen.

Og jeg klaga ikke, jeg syntes det var sinnsykt gøy!

Men jeg begynner å bli lei av nordlendinger som alltid må komme å klage på at de har det verre.

Så vet du det!

Lenke til kommentar
Ja, dere har fått litt snø. Når var det sist en slik dekning av et slikt snøfall i nord? (aldri).

spør det samme.

edit: får er stort smil i fjeset når jeg hører denne glade nyheten over dere sørlendinger :D

Må da bringe opp nyheten som kommer hver gang en i nord tar seg et forfriskende bad :wee:

Men koser meg med snøkaoset selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...