Bruker-88036 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei. Jeg legger ut ett bilde fra ifjor høst. Har noen kommentarer eller innspill? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 så veldig kaldt u.. fått med deg en flott fargesetting her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 så veldig kaldt u.. fått med deg en flott fargesetting her. 7997754[/snapback] Var nok en 15 kalde. Egentlig er dette "juks". Jeg hadde en RAW-fil med de vanlige svarte trærne pga motlyset. Så trikset jeg litt med denne og lagde flere TIFF-filer. Så en auto-HDR i photoshop. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Flott bilde, men har noen ting å pirke på... 1. Horisonten er sjev. Ser ut som om den heller mot høyre.. Ville rettet dette. 2. Bildet er litt mørkt. Prøv å gjør det litt lysere. 3. Ville hatt litt mer farger. Den blå himmelen er litt for blass; Prøv å saturer den litt. Prøv å endre litt og legg ut et nytt et etterpå? Ser faktisk guffent kaldt ut ja..., men det som trekker litt oppmerksomheten i bildet er at sola ser så varm ut.... som en kontrast til resten av naturen på bildet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Prøv å endre litt og legg ut et nytt et etterpå? 7998505[/snapback] Det eneste jeg klarer å gjøre er å rette horisonten litt. Kan isteden legge ut orginalbildet. (litt oppskarpet og fjernet litt støy.) Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Tror nesten jeg likte originalen bedre Er ikke helt sikker ... Men et fint bilde var det Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Hei! Eg lekte meg litt i photoshop... tok et par minutter bare. her er resultatet: Gjorde ca følgende; gjorde det litt lysere med curves og gav himmelen litt mer blåfarge + en liten 0,5grad rotasjon mot venstre. syns selv det ble litt bedre, men hva syns du? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Hei! Eg lekte meg litt i photoshop... tok et par minutter bare. Gjorde ca følgende; gjorde det litt lysere med curves og gav himmelen litt mer blåfarge + en liten 0,5grad rotasjon mot venstre. syns selv det ble litt bedre, men hva syns du? 8009700[/snapback] Det som er problemet er at trærne ikke blir hvite. De blir noe som ligner, men man ser at det er noe rart med dem. Lenke til kommentar
lillepille Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg likte orginalen best jeg Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg likte orginalen best jeg 8012442[/snapback] Jeg syns det blir for mye svart i bildet da. Men om man tar en kraftig crop er det ganske bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå