Kaptein_S Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hum.... Må si jeg har hatt ENORME problemer med mitt sapphire 9700 kort som jeg kjører på en XP 2200, asus A7V8X hk og 512mb pc3200 ram. For å få dette kortet til å virke har jeg måtte oppdatere bios, reinstalert WinXP ++.... Problemet er VIA's 4 in 1 drivere og KT400 chipsettet. Kortet NEKTER å kjøre stabilt ved 8x AGP! Det er snakk om at det kommer nye VIA drivere men inntil det skjer er dette ENESTE måten jeg har fått kortet til å funke på: Flash med siste BIOS (ALT F2 i boot) Installer WinXP Installer ServicPack 1 Installer Catalyst 2.4 IKKE installer nye VIA drivere, ServicePack 1 sine er stabile. Funker ikke dette still opp AGP volage å slå av Memory T1 command(eller noe slikt...) Med denne konfig er alt ok, kan kjøre 3dmark2001SE timesvis i strekk. MEN får kun 11000-12000 3dmarks... Har sjekka temp osv... Har forresten 300W strøm å en hd + en cd-rom. Ingenting er overklokket, kjører minne på 333mhz. Stønn. Noen tips eller andre erfaringer?? Kaptein_S (Den tolmodige) Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hvorfor må du absolutt kjøre i 8xAGP da, kortet funker helt greit i 4x også. Det er jo knapt nok et hovedkort på markedet som støtter 8x ordentlig pr. idag - tror ikke du primært skal skylde på grafikk-kortet ditt her. Ellers så er det MINIMALT å tjene ytelsesmessig på å kjøre 8xAGP - husk at det jo faktisk fremdeles er små forskjeller på om man kjører 2x eller 4x pr. idag... (et par hundre poeng fra eller til av totalt over 12000 poeng). Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Når det allerede er kjent at R9700 sliter med AGP8x, kombinert med at du har et VIA kort, så er det jo omtrent å be om bråk. :razz: Kjør på AGP4x inntil det kommer drivere/bios om lover forbedring. Det er rett og slett ikke noe vits i å bruke mer energi på det.... Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hmm.. kjører selv på et Gigabyte GA-7VAXP KT400 Raid 8X AGP/ m/XP2400+ nå, med Hercules Radeon9700PRO.. fungerer smertefritt det! Er et VIA kort, og har kjørt inn alle drivere som er... ikke noe krasj i noen spill el. .. ser ut som kortet til Gigabyte er veldig stabilt. Er ikke ment som en "hos meg virker det", men som et tips til de av dere som tenker på å handle et slikt system. Må skryte litt av Gigabyte GA-7VAXP, innebygd LAN, USB2, Firewire og et veldig bra lydkort fra RealTek! Hehe, var ikke helt overbevist om det i begynnelsen.. men det er faktisk veldig bra! :smile: Har kunn grafikk kortet som ekstrakort nå, alt annet er innebygd! :smile: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg hadde også problemer med ATI Radeon 9700 Pro på et Asus A7V8X hovedkort. Det var umulig å spille 3D-spill. De krasjet etter noen sekunder. Jeg prøvde alt mulig uten at det hjalp noe særlig. Nå har jeg byttet til et Asus A7N8X hovedkort og nå fungerer alt helt supert. Gikk tilogmed opp over 1000 3Dmarks bare ved å bytte fra KT400 til nForce2! Jeg har hørt at den nyeste VIA 4.40 AGP driveren fixer problemene på VIA sine hovedkort. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 4.40 agp driveren er mer stabli enn tideligere versjoner er min erfaring... Problemet med SP1 4 in 1 driverne er at jeg feks. mister 20fps i UT2003 flyby benchmarket... JÆVLIG irriterende. Kaptein_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå