Gå til innhold

Tekken 3 eller Virtua Fighter 5

superted81

Anbefalte innlegg

Annet enn grafikk, er det egentlig noe forskjell? Den slossestilen der har stått stille siden VF1... Selvsagt har bevegelsene blitt litt vassere og grafikken i VF5 er upåklagelig! Men den slossinga? I en kamp i videoen blir en kompis i hvit drakt sparka mens han ligger nede, og da, etter å ha blitt truffet tre ganger i tåa, hopper vedkommende tre ganger bortover en halv meter over bakken... Jeg vet at dette er pop, og et svært undeholdene slossespill, og som Gametrailers også sier er det det beste du kan få tak i nå, med mindre du liker ildkuler... Men hva med litt mer "punch" i slossinga? Slagene i Gudfaren gir meg mer kick (morsomt ordspill? :p ) enn i både VF, Tekken og Soul Caliber til sammen.

Nei gi meg heller et realistisk slosse spill som kan hente inspirasjon fra både Gudfaren, FN3 og Def Jam!

Avslutningsvis, smaken er som baken... Ikke meningen å tråkke noen på tærne. Jeg vet at disse titlene er svært populære...

Virtua Fighter 5

Def Jam Icon

The Godfather

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er enig!

jeg venter på et slossespill som skal bruke Euphoria motoren! (den som nye indiana jones og star wars spillet bruker)

skulle poste link till tech demo men Youtube er nede:/

dra til video.google eller youtube å sjekke ut Euphoria eller Endorphin (gamle navnet)

Lenke til kommentar

Tekken og VF er vell inspirert av østen sine kampsport-turneringer, mens DefJam er mere innspirert av fylleslagsmål.

Angående VF5, så er det klart det mest avanserte arcade-aktige slåss-spillet på markedet. :)

VF-serien f.eks har turneringer og lignende og har lag-på-lag med trykke-teknikk og taktikk mot motstandere.. Og i henhold til slik trening der det en fordel med hurtig slåssing, selv om det kanskje ser fint ut med lange animasjoner med at spilleren sleper seg opp fra bakken etter han har fått en kraftig slagserie imot seg.

Slikt gjør ikke spillet mere realistisk, men det forlenger replay-valuen, selv om det opprinelige inntrykket ikke er like slående.

Hvis du setter deg foran TV'n med en kamerat og skal spille 100 kamper, tipper jeg at du kommer til å gi deg mye tidligere med DefJam, iforhold til VF.

Det er også en arcade-tittel i asia.. Og tipper at utviklerene har helt sikkert tenkt på at det er viktig at kampene kan komme fort igang igjen, slik at spilleren kan putte på flere quarters. :-/

Nå sier jeg ikke at du trenger mye trening for å ha det moro med VF-spillene, det går fint ann å spille det med bare villmannstrykking forutsatt at motstanderen din er på samme nivå, men du kan trene deg opp mye lenger enn andre lignende spill, og karakterene har større variasjon på spilltaktikk, og slåss-stil du må benytte deg av, mot virkelig dyktige (meneskelige) motstandere. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...