Subaida Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hei. Jeg er en hobbyfotograf som er helt på begynnerstadiet, men jeg er på vei mot (hvertfall personlig) nye og spennende mål og høyder. Jeg har lest en del av innleggene her, og jeg ser helt klart at det er en del som har skikkelig peiling, så jeg føler meg i trygge hender. Jeg tar mest bilder av personer, da jeg ikke er så veldig glad i å ta bilder av bygninger, biler osv. Jeg er litt inne på naturfotografering og kunne tenke meg en makro som kan ta bilder nærmere enn 20 cm. Samtidig kunne jeg tenke meg et kamera med mer enn 3 megapixler. Men i allefall, hva er det beste kameraet av disse to til allroundbruk? (Eller har dere et tips til et helt annet kamera?). Jeg kunne tenke meg en pris under 6000.- S. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Her er noen erfaringer til C-730UZ. Jeg har ikke prøvd C-4000Z, så det kan jeg ikke uttale meg om.. Quote: Jeg tar mest bilder av personer, da jeg ikke er så veldig glad i å ta bilder av bygninger, biler osv. Jeg får veldig sjelden røde øyne med C-730UZ og synes personbildene blir bra. Du kan stille inn hvitbalansen manuelt, slik at du får bra fargetoner på portrettene. Quote: Jeg er litt inne på naturfotografering og kunne tenke meg en makro som kan ta bilder nærmere enn 20 cm. Makroen på C-730UZ er jeg kjempefornøyd med! Quote: Samtidig kunne jeg tenke meg et kamera med mer enn 3 megapixler. C-730UZ har bare 3 megapixler, men samtidig mye zoom. På naturbilder vil trolig 3mpx/10x zoom være mer "effektivt" enn f.eks. 4mpx/3x zoom + digital zoom Quote: Jeg kunne tenke meg en pris under 6000,- Da vil trolig både C-730UZ og C-4000Z være bra alternativer.Men legg merke til at selv om kameraene koster 4000 eller 5000 så vil også bæreveske, minnekort og ekstra batterier koste litt. Dermed vil disse kameraene ligge i overkant av 6000 inkludert ekstrautstyret... [ Denne Melding var redigert av: anderfo på 2002-12-06 19:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå