Gå til innhold

US PS3 utgaven, takler den 220volt?

Flippo

Anbefalte innlegg

Handla meg en PS3 paa butikken i dag her i unaiten, men naar jeg fikk den hjem saa jeg at det kun staar 110volt paa den. Er det noen her som har import PS3 som vet om den funker paa 220volt likevel?

Siden det ikke finnes spill til den som er interessante handla jeg en del bd filmer istedenfor. Lurer paa om det kanskje er flere som gjorde nettopp dette og at det er derfor BD-film salgene var relativt gode :-)

-

Per Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Handla meg en PS3 paa butikken i dag her i unaiten, men naar jeg fikk den hjem saa jeg at det kun staar 110volt paa den. Er det noen her som har import PS3 som vet om den funker paa 220volt likevel?

Siden det ikke finnes spill til den som er interessante handla jeg en del bd filmer istedenfor. Lurer paa om det kanskje er flere som gjorde nettopp dette og at det er derfor BD-film salgene var relativt gode :-)

-

Per Christian

7997435[/snapback]

Har aldri hørt at noen har hatt problemer med PS3, og strøm.

Har sett spørsmålet gå igjen på mange forum og de får alltid er universal-strøm på den, og at det betyr at den tar alt fra 110-260v. :)

Og på svarene har jeg sett flere raportert at det gikk helt fint uten strømkonverter på Amerikansk konsoll, både i Emiratene, Australia og England, og jeg har aldri sett noen som har sagt at de har fått problemer pga. dette, har også sett folk som har byttet kabelen med en slik som er på PC. :)

Dersom du skulle få problemer dog, så bør du ringe til butikken i USA hvor du kjøpte konsollen, å høre om de kan bytte for deg for sikkerhets skyld, siden ikke jeg tror garantien gjelder når du importerer varen til Norge.

Jeg tror at SCEI har forskjellig avdelinger for verdensdelene, som bare kan utstede garanti i sin verdensdel, pga. av forskjellige lovverk, o.l.

Og du mister derfor garantien på importerte varer til Norge, medmindre butikken gir deg seperat garaanti.

Slik er ihvertfall regelverket på 360 og Wii, og regner med at det er slik på PS3 også, tror ikke dette er produsentene sin feil. :-/

Har ikke lest om noen som fikk problemer med importerte PS3 enda, men har lest om at de måtte legge ut litt penger (28$) til frakt og reperasjon på PS2, når dem importerte den over atlanteren. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du bestiller fra utlandet er det jo selvsagt ikke en plugg som passer til norske stikkontakter! :) Er bare å kjøpe på elkjøp eller noe. Kjøpte en 2m kabel på elkjøp til 90 kroner. Finnes sikkert billigere også!

Lenke til kommentar
Hvis du bestiller fra utlandet er det jo selvsagt ikke en plugg som passer til norske stikkontakter! :)  Er bare å kjøpe på elkjøp eller noe. Kjøpte en 2m kabel på elkjøp til 90 kroner. Finnes sikkert billigere også!

8095124[/snapback]

Selvfølgelig :D

IQ på null..

Lenke til kommentar
Hvis du bestiller fra utlandet er det jo selvsagt ikke en plugg som passer til norske stikkontakter! :)  Er bare å kjøpe på elkjøp eller noe. Kjøpte en 2m kabel på elkjøp til 90 kroner. Finnes sikkert billigere også!

8095124[/snapback]

Selvfølgelig :D

IQ på null..

8098193[/snapback]

De fleste av oss har sikkert mellom en og fem slike kabler som ikke er i bruk lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...