Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalt PC pakke; Hvermannsen

Anbefalte innlegg

Kjøpte det meste av produktene listet opp i "Hvermannsen"-pakken

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=16390

Arctic Cooling Silentium T3 Pro

Club3D Geforce 7600 GT

ECS P965T-A

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB (2 stk)

Intel Core 2 Duo E6300

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

Bortsett fra disse enhetene har jeg kun koblet til PS2 keyboard, USB mus, og satt inn en DVD-RW brenner (eldre NEC modell).

Fikk etterhvert fått denne maskinen igang etter noen små fillefeil. :blush:

Det første jeg la merke til da jeg startet maskinen var at BIOS ikke fant riktig CPU. Skummet kjapt gjennom CMOS for å sjekke om jeg lett kunne endre dette, men fant ingenting. Satte så igang Vista installering og fullførte den.

Etterhvert som jeg fikk endra Windows til slik jeg liker, oppdatert programvare og drivere osv. kom jeg på dette med CPU'en.

Etter en kikk på ECS's sider fant jeg en nyere BIOS update (januar 2007) som hadde støtte for E6300 CPU'en. Laget en boot cd, og flashet BIOS fra DOS.

BIOS oppdateringen så ut til å ha gått i orden. Etter dette nullstilte jeg CMOS, og restarta PC'en. Nå ble riktig CPU "funnet", og alt så bra ut helt til jeg kom frem til Vista login. Blåskjerm...

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL lyder feilmeldingen. Utover dette står det ikke så mye. Googlet denne meldingen og fant et hav av løsningsforslag.

Ettersom denne pakken har blitt anbefalt går jeg også ut fra at den er blitt testet ut, og ant. blitt kjøpt av flere enn meg selv.

Kan jo se ut som dette gjelder en IRQ konflikt av noe slag, men jeg bruker altså ikke noen flere (antall) enheter enn hva som er listet opp i anbefalingen (får samme feil uten DVD brennern).

Er det noen andre som har fått dette problemet, og evt. funnet en løsning? :ermm:

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det flere ganger uten at det hjelper.

Fikk opp mer info ang. feilmeldingene i går.

// Feil 1:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

// Feil 2:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0x000000D1 (0xE820EA78, 0x00000002, 0x00000000, 0x8867C5C1)

usbuhci.sys - Adress 8867C5C1 base at 88678000 DateStamp 4549b268

// Feil 3:

STOP: 0x0000007E (0xc000001D, 0x0020001E, 0x887047C8, 0x887044C4)

// Feil 4:

STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8EADCD61, 0x8B4C5C6C, 0x00000000)

win32k.sys - Adress 8EADCD61 base at 8EA00000, Datestamp 4549aea2

Lenke til kommentar

Hei, det er dessvere en del som har opplevd å få samme feil som deg - "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Dette kan skyldes ulike ting, men som ofest er det noe hardware-relatert, f.eks. for varm prosessor eller feil minneinnstillinger.

Anbefaler å sjekke temperaturen på prosessoren i BIOS. Videre, bør du sjekke ut om minnet fungerer som det skal - f.eks. ved å kjøre Memtest86. Forsøk evt. å bytte minneslotter, eller prøv med bare én minnemodul. Prøv også å øke minnespenningen, med 0,1 - 0,2 Volt.

Ellers prøv å google litt, så finner du en god del tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...