sosyv Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Har nettopp rensket maskinen (slettet alle partisjoner, laget nye og formatert til NTFS). Jeg har lagt WinXP Pro på F: her ligger kun os. Har lastet ned sp1 + 4 hotfix (sp2). Problemet mitt er at i explorer står det at jeg har brukt 3,2 GB (får også melding om at disken snart er full,totalt på 3,4GB). Det må da være galt. Hvis jeg merker de 3 mappene: documents & sett/program files/windows og velger egenskaper står det at de er 1,5 GB. Hva inn i huleste er de resterende 1,7 gig som jeg ikke finner? Alle program ligger på E:. Supert hvis noen gidder svare!! Mvh Stig Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 swap og hiber fil tar jo litt plass da, også skjuler du kanskje systemfiler ? Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Slå av System restore på C: den kan fort komme opp i ganske mange hundre MB. Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Nei, jeg skjuler ikke sysfiler. SWAP og hiber... Men 1,7 gig da mann!!! Stig Lenke til kommentar
talisar Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 System Restore er satt til å ta 10% som default, samme er trashcan, temp filer, internet tempfiler, installfiler osvosv. Lenke til kommentar
sosyv Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Fremdeles 1,5 gig som jeg "ikke finner"... Merklig. Stig Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Gå i control panel og så power. Ta bort Hibernate og du sparer det du har av ram, i mitt tilfelle 512MB. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: khmoe skrev (2002-12-06 15:58):Ta bort Hibernate og du sparer det du har av ram, i mitt tilfelle 512MB. Du får ikke mere ledig plass om du skruer av hibernate. Maskinen bruker opptil/resevert 512MB av hardisk plassen om du bruker hibernate. Er vel lite sannsynlig at du har 512mb med informasjon liggende i ram'en din når du hibernate? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Sjekk temp mapper, ev. backup for SP1 og slike ting... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg fikset og trikset litt med swap, hiberfil osv. og fikk det tilslutt til å ta kun ca 1,3GB på en 2,5GB-disk jeg hadde på en gammel PC. (Det lå forresten 300MB Windows 98 i dualboot på samme partisjonen) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 http://www.b-real.net/pix/win.xp.size.jpg Ellers så kan du prøve Start->Programs->Accessories->System Tools->Disk Cleanup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå