tdzark Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det blir bare verre og verre, nå bruker jeg minst 3-4 ulike pc'er daglig, noen linux, noen windows og noen i dual-boot, pluss selvsagt cygwin og wmvare med forbindelser litt her og der, remote desktop, ssh-terminaler osv.. går ganske i surr når det blir hektisk og jeg har stort behov for å få et eller annet medium som kan være felles. For eksempel en minnepinne, noe jeg enda ikke har skaffet meg. MEN: Da må den oppfylle en god del krav: - jeg vil boote både linux og windows * dette er allerede mulig - når jeg ikke booter, vil jeg ha filer / programmer tilgjengelig fra usb både når jeg er i windows og i linux - allerhelst vil jeg ha en slags auto-mount meny som kommer når jeg setter i minnepinnen, eller at jeg kan lage noen skript / bat / programfiler som blir eksekvert. Noe a la U3, men det fungerer så vidt jeg forstår bare i windows, og er way too obtrusive for min del. - aller aller helst skal minnepinnen ha kryptering / fingeravleser som sikkerhet, som skal virke både når jeg booter fra den (windows / linux) og når jeg setter den i et kjørende os (windows / linux). Er det hjelp å få? Finnes det et sånt produkt? Eller noe som kan modifiseres? Hva kommer eventuelt nærmest? Har søkt rundt på nettet med jevne mellomrom i flere måneder nå, men hittil ser det ut til at spesielt dette gir problemer: - automount både i linux og windows - fingeravlesing kombinert med boot i både linux og windows Men en slik enhet vil jeg få full kontroll på maskiner der jeg har mulighet til å boote fra USB, samtidig som jeg kan bære med meg dokumenter, programmer / instillinger og evt. lage et par skript som gir meg et ganske bra miljø også på andre pc'er. Noen flere som kunne tenke seg en enhet som dette og som vil hjelpe til med å finne opplysninger om hvordan den kan anskaffes / lages? Bli med her Lenker: Fingergear (Computer-On-A-Stick) U3 (Windows auto-load software) Dual-boot linux/windows (irongeek.com) Quick launch USB workspace (lifehacker.org) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå