Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å koble til ruter.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger å åpne et par porter på ruteren og jeg følger derfor denne guiden:

http://www.portforward.com/english/routers...VUP/default.htm

Allerede på det første trinnet får jeg problemer. Jeg klarer ikke å koble til ruteren!

Det står i guiden at standardadressen til ruteren er 192.168.0.1, men når jeg prøver å koble til får jeg bare "Problem loading page".

Jeg har aldri koblet til ruteren eller tullet med noen ipadresser eller lignende, så jeg kan bare ikke forstå hvorfor dette ikke funker.

Noen ideer om hvordan jeg skal få til å koble til ruteren?

Hadde blitt veldig takknemlig hvis noen kunne hjelpe meg :)

-NoElite

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får du pinget den IPen? (Start->Kjør->cmd ping 192.168.0.1). Hvilken IP-adresse har du på pcen du prøver å koble til fra?

7996768[/snapback]

"Pinger 192.168.0.1 med 32 byte data:

Svar fra 80.202.73.1: Målnettet kan ikke nås."

Skriv ipconfig i 'dosvindu' og se etter adressen til standard gateway.

7997246[/snapback]

Standard gateway: 10.0.0.1

Er det adressen til ruteren?

Lenke til kommentar

Hmm. Sa du ikke at adressen til routeren skulle være 192.168.0.1 default. Jeg vil tippe at du har et modem eller en annen router koblet i wan på routeren du prøver å åpne porter i, stemmer det? Det kan virke som om du ikke får IP fra den routeren, men fra en annen. Prøv å sette statisk ip til 192.168.0.2

255 .255.255.0

Se så om du får pinget routeren da.

Lenke til kommentar
Hmm. Sa du ikke at adressen til routeren skulle være 192.168.0.1 default. Jeg vil tippe at du har et modem eller en annen router koblet i wan på routeren du prøver å åpne porter i, stemmer det? Det kan virke som om du ikke får IP fra den routeren, men fra en annen. Prøv å sette statisk ip til 192.168.0.2

255 .255.255.0

7998448[/snapback]

Hvis du ikke får noe svar da. pørv og resett router ( knappen bakpå)

test etter det. med dhcp på maskinen.

Lenke til kommentar
Hei

Hvordan er alt koblet fra vegguttaket til pc? Hvilke bokser, hvor er kablen plugget mm?

og kjør cmd, ipconfig /all og post resultat her.

7998294[/snapback]

Ip-adresse: 10.0.0.15

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard gateway: 10.0.0.1

DHCP-server: 10.0.0.1

DNS-servere: 217.13.4.24

217.13.7.140

255.255.255.0

7998448[/snapback]

Skal prøve det. Men skal jeg bruke standard DNS-server adresse da?

Lenke til kommentar

Sånn, da fikk jeg endelig til å koble til ruteren, og nå holder jeg på å fikse statisk ipadresse. Jeg følger denne guiden. Helt nederst er det noen ruter hvor man skal fylle inn default gateway og "current ipadress".

Det jeg lurer på da er: hva skal jeg fylle inn i ruta "your computer's current IP Address"?

Lenke til kommentar
Sånn, da fikk jeg endelig til å koble til ruteren, og nå holder jeg på å fikse statisk ipadresse. Jeg følger denne guiden. Helt nederst er det noen ruter hvor man skal fylle inn default gateway og "current ipadress".

Det jeg lurer på da er: hva skal jeg fylle inn i ruta "your computer's current IP Address"?

8032094[/snapback]

det ipen til pc din der du kjører den prosssen du skal åpne en port for. f.eks ftp port 21 til din ip som kan være 192.168.0.10 da vet router at det er din pc som kjører port 21 å gi de som kommer uten ifra mulgihet til og komme rett inn på din ftp server.

det heter nating.

Endret av larrylu
Lenke til kommentar

Okay. Men da spør jeg rett ut. Her har jeg skrevet "ipconfig /all" i DOSvinduet.

post-80766-1172683881_thumb.jpg

Det jeg da trenger hjelp til er hva jeg skal skrive i denne ruta når jeg er koblet til routeren:

post-80766-1172684402_thumb.jpg

Altså hva som er min "private ip". Aner ikke hva det er jeg...

Håper at noen gidder å hjelpe meg. :)

Endret av NoElite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...