Nophalax Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har akkurat bygd meg en egen pc for første gang, når jeg starter den opp er alt ok. Starter opp helt normalt, alt høres bra ut og ikke no virker feil. Men det som er problemet er her at det ikke skjer noe på skjermen, ingen bios eller noe...!?!? Har jo gått over alle komponetene flere ganger og finner lissom ikke helt feilen. Noen som har et tips eller vet hva som kan være galt? HovedKort: Asus 650 i Skjermkort: GeForce 8800 GTS 640 Prosessor: Intel Dualcore E6600 Ram: Geil 2 gig DDR2 800 MhZ Noe mer? Bare og spørre Endret 21. februar 2007 av Nophalax Lenke til kommentar
Hansey Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Asus i et nøtteskall. Er hovedkortet helt nytt? Endret 22. februar 2007 av Hansey Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Kortet er snart 24 timer gammelt, så ser ikke noe feil i det... Kommer foresten noen pip, Først et langt så 3 korte, jeg vet at dette betyr at det er en feil eller noe hvis jeg ikke tar helt feil, men i boken til hovedkortet står det IKKE noe som helst om denne pipingen:( Endret 22. februar 2007 av Nophalax Lenke til kommentar
Avance Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ett langt og 3 korte betyr: Inget grafikkort eller feil på video RAM. Løsning: Reset eller bytt grafikkort. ...eventuelt sjekk om grafikkortet sitter skikkelig og om alle ledninger er koblet i, hvis det er noen. Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Har gått over alle ting, en kompis av meg sa at hk kansje var ødelagt, siden jeg har jo liv, i grafikkortet også, men det skjer lissom ikke noe. Jeg tror selv at det enten er hk eller ram... Lenke til kommentar
Avance Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg ville ha prøvd å teste med et annet grafikkort - bare for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 hmm, jeg hadde tenkt til og prøve det, men så heldig som jeg var så passet ikke det gamle kortet:( veldig rart, men får kansje prøve igjenn... dette begynner og irritere litt nå... Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Noen nevnte noe om og resete grafikkortet... Hvordan gjør man dette? og kan det hjelpe?? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 det er nok skjermkortet det er noe galt med ja. har du satt det skikkelig nedi? regner med det er et pci express kort du har nå, og ditt gamle var agp så det er nok derfor det gamle kortet ikke passer. prøv med et annet pci express kort hvis du har mulighet for det eller prøv med ditt kort i en annen maskin med støtte for pci express Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 jeg har tenkt å resete kortet, hvis dette i det heletatt kan hjelpe meg, men hvordan gjør jeg det er spørsmålet nå?? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kortet står ordentlig ned i sporet og strøm er koblet til? Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har du satt på plass den strømkontakten til CPU(dvs, til hovedkortet, men for CPU(P4?)? Tror jeg hadde det samme problemet en gang, og da hadde jeg glemt å sette i denne kabelen. Lenke til kommentar
Nophalax Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Vell, alle kabler er festet og allting, det jeg har gjort er og kontakte komplett for og spørre de hva jeg kan gjøre, endten får jeg sikkert et nytt kort eller en eller annen form for løsning, for og si det sånn, støtter teorien om at det er noe galt med kortet:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå