olp63 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vurderer å kjøpe 03-04 mod. CR-V eller X-TRAIL automat. Hva ville dere valgt? Begrunn svarene, er det noen svakheter?! opr63 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) X-Trail har større bagasjerom og bedre 4WD: På CR-V kan man (såvidt jeg har sett) ikke låse senterdiffen, som man kan på X-Trail. Siden bilen normalt trekker foran, men kobler bakhjulene inn ved spinn foran, har jeg ved flere anledninger opplevet (ved start i bakke) at et forhjul begynner å spinne og mister grepet. Etter noen 1/10-dels sek kommer bakhjulene, og da får man spinn på det ene her også. Man står da stille og spinner på et forhjul og et bakhjul. Dersom man kan låse senterdiffen, får man trekk både foran og bak ved start. og må provosere kraftigere for samme resultat. Man kan ikke låse diffene foran og bak på noen av bilene, så "skikkelig" 4WD får du ikke. Mye bedre enn 2WD er det uansett. Det som drar seriøst ned på X-Trail er midtstiilte instrumenter (men det er min mening, kanskje alle andre liker det). Endret 21. februar 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
olp63 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Takk zanta for gode innspill. Har Previa nå og er vant til midtstilte instrumenter. Er det noen problemer med bilene? Har dem registerkjede eller reim? olp63 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 CR-V er kjent for å ha lite feil. Vet ikke hvordan det er med X-Trail, men det har vært en sak om at bensin med aut gir mye mindre effekt enn den skal. Se http://www.amotor.no/nyhet/bransjenyheter/..._for_svak/22050 . Kjenner noen som har en slik, og den går ihvertfall ekstremt dårlig. Manuell-utgavene skal være OK. Når det gjelder kjede eller rem må du sjekke aktuelle motorer/modeller. Nå er det lengre intervall på remmer enn det var før, men det er selsagt best å slippe å tenke på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå