Gå til innhold

Trenger lydkabel fra receiver til pc, tips?

Anbefalte innlegg

Har en surround receiver og høyttalere som jeg bruker til å spille av musikk med fra pcen nå. Kabelen jeg bruker nå er RCA (rød og hvit) fra receiver til en konverter boks som tar inn 2xRCA og ut gir den 3 jack plugger. Bruker de 3 jack'ene som er fra Logitech Z-5500.

På Z-5500 er det 3 jack plugger fra der man stiller lyden på anlegget til pc lydkortet. (orange, svart, grøn)

Hvor kan man få kjøpt en lignendes kabel evt. bedre en?

Trenger en sånn for jeg skal selge Z-5500 og da må jo kjøper få med den og da sitter jeg der uten lyd =(

Har 5,1 lydkort i stasjonære uten noen optiske utganger så jeg ser helst til forslag en sånn kabel med 3 jackplugger som følger med i Z-5500 pakka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Noen hovedkort har en integrert lydbrikke som har S/PDIF uten at utgangene er å finne på baksiden av PC-en.

Av en eller annen idiotisk grunn er det en S/PDIF-kontakt på selve hovedkortet inne i PC-en, og selve braketten med tilkoblingene må kjøpes som ekstrautstyr.

Dersom digitalutgangene mangler på din PC, kan det altså være verdt å sjekke manualen til hovedkortet.

En slik brakett koster ikke ikke mer enn ca en hundrings, altså mye billigere enn et nytt dedikert lydkort.

;)

Jeg skal kjøpe meg en slik nå, i mitt tilfelle:

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=310942

eller

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=40363

:thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Den fra netshop så litt praktisk ut, men siden maskinen min er litt langt ifra receiver så går jeg for coax da optisk kabel er himla dyrt for meteren.

Har hatt SPDIF på hovedkortet hele tiden (bak) men har liksom aldrig kommet meg til å tenke på at denne var genial til mitt bruk :!:

Testet det idag og det fungerte faktisk ganske bra! :D

Penger spart og jeg var herved 2000 kroner rikere :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...