Gå til innhold

Ingen surround med integrert lydkort

Anbefalte innlegg

Har Vista Premium, et gammalt 4.1 Creativ lydsystem og et Asus P5B WM.

På hk er det et integrert lydkort av type Soundmax.

Problemet er at de bakre høytale kun gir fra seg skurring.

Er helt sikker på at koblingene er riktig da de bakre høytalerne gir fra seg lyd når jeg tar en lydtest. Dvs. i den lydtesten som finnes i software fra microsoft så kommer det først ingen lyd på 4.1 systemet bak, men hvis jeg tester 5.1 først så spiller de bakre plutselig også når jeg velger 4.1 systemet.

Har lastet ned de siste driverne for Vista 32 bit fra Asus.

Har noen tips hvordan jeg kan løse dette problemet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en enkel programvarebug i driverne. Det er lite du kan gjøre med det med mindre du finner omveier rundt buggen slik at du får 'løst' problemet, slik som du selv nevner med å velge 5.1-oppsett først.

Har kortet fungerte det fint i Windows XP?

Lenke til kommentar

Har kun testet det på Vista. Hadde faktisk også lydkortproblemer med mitt forrige Asus kort A8N WM/CSM når jeg spillte COD2. Den gangen løste jeg det med et Creative PCI kort.

Har bestillt et Terratec Aurora 7.1 PCI lydkort. Håper det funker bedre i Vista :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke uten videre satset på at Aurora funker som fjell i Vista med tanke på hvor mye som ikke fungerer eller bare delvis fungerer, og alle trådene om dårlige eller ingen drivere til ulike maskinvarekomponenter.

Men gir du det litt tid vil nok alle problemer løses etterhvert med drivere o.l. slik det gjorde i barndommen til Windows XP.

Lenke til kommentar

Lyd i Vista ja.. som det sies og advares mot, at vista har mange feil er jo sant.. for lyd i vista er ikke bare bare.. for jeg har surround 5,1 og bruker vista. men da jeg bytta til to helt vanelige høyttaler funker det fin, men å bytte til bake til 5,1 var ikke så lett :hrm:

Stilte inn på lyd ins. så det var satt til 5,1 men ikke noe skjedde, fikk bare lyd i fronten men ikke bak, heller ikke på sub.

Men det jeg gjorde var og oppdatere driverne til lydkortet. (gjorde det et par ganger før det funka:s)

så funka det igjen.

så du kan jo prøve å gjøre det.

husk da å kjøre restart etter oppdatering.

Lykke till :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...