Breivik. Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei. Har ein volvo 460 som dessverre synger på siste vers, om kostnadene ved reperasjon skulle bli for høge. Men før eg kan leita etter pris på deler, må eg nesten veta kva delen heiter. Det som har skjedd: kjørte bil, føltes ut som eg hadde punktert då bilen svinga mot eine sida. Ingen dekk punktert, kjører litt videre. Så går venstre dekk "inn" i hjulbuen. Ikkje heilt inn, men nok til at det byrjar å bråke. Stopper bilen og kikker ut, då ser eg at eine stanga (stag det heiter?) har rett og slett brote seg laus pga rust. Det er to stenger, ein som ligg framfor dekket, som er ei slags støtte, og ei som sjølve hjulet heng på. Det er den som ligg skrått framfor dekket som har knekt. Kva heiter denne? Beklager dårleg forklaring. Takker for alle innspel! Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 bærebrua eller hvordan den skriver..er ikke dyre på skraphandelen..så er det ikke vanskeligt å skifte heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvilket hjul er det snakk om? foran eller bak? Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Fekk bilen inn på service i dag. Dei fann ut at det var motorramma som var rusta. (trur det var motorramma han kalte det for, var vertfall noko motoren stod på som dekka var festa i. Hugsar eg riktig, eller heiter det noko anna?) Prisen kom på 12.500. Nokon som har formeining om kor mykje eg burde betale for den delen hos skraphandlaren? Takker for alle innspel! Mvh Jan Erik Breivik aandre-j: det er snakk om venstre fremre hjul. Endret 22. februar 2007 av je_breivik87 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Søk på: www.bruktbildeler.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Motor ramma? er det traversen du sikter til? Hvis traversen er rustet sund kan jeg tenke meg til hvordan resten av bilen er... Lenke til kommentar
Tore Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hugger'n neste, håper du ikke reparerer... kjøp deg heller en ny bil.... Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Buskmann: Ja, skjønner. Har lett etter nokre bilder av understell på bilar kor eg kan visa kva som har knekt, men fant ingenting. Då bilen min er i oslo, og jeg er på stord no så kan eg dessverre ikkje få tatt nokon bilder. Men skal ordne det på tirsdagen når eg er tilbake. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 I mangel av bilder fra trådstarter, skal jeg forsøke å illustrere et annet eksempel: Lenke til kommentar
Tore Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 kanskje du har kjørt for lenge med maxbo senking..? vurder seriøst huggern.... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Er traversen rustet av så er nojk retsen av bilen også knekkebrød. Traversen er laget i tykt herdet materiale og skal ikke under noen normale driftsforutsetninger ruste sund og knekke. Resten av bilen vil ruste før denne så ta pennhammeren fatt på undersida så regner jeg med du banker deg gjennom både kanaler og dørkplater. Lenke til kommentar
skropelkaputt Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Er traversen rustet av så er nojk retsen av bilen også knekkebrød.Traversen er laget i tykt herdet materiale og skal ikke under noen normale driftsforutsetninger ruste sund og knekke. Resten av bilen vil ruste før denne så ta pennhammeren fatt på undersida så regner jeg med du banker deg gjennom både kanaler og dørkplater. 8016570[/snapback] Dette stemmer ikkje, forstillingstraversen er IKKJE laget av herdet stål da hadde den vært ubrukelig, siden den er konstruert for å tåle sjokk påvirkninger fra hjuloppheng. Og ved en kolisjon opptar den mye av deformasjons kreftene. Hadde den vært laget av herdet stål hadde den blitt knust, momentant. Jeg regner med at traversen på denne volvoen ikke har vært rustbehandlet og derfor er opprustet av den grunn. Resten av bilen trenger ikkje å være kjeks av den grunn. En forstillingstravers koster rundt 1000lappen brukt, og er like vanskelig å få tak i så en pakke melk i en dagligvarebutikk. Men det er noe mere arbeid å montere den, tror et verksted burde klare det på max 4 timer. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 27. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2007 Fant no eit bilete i Haynesboka. Det er fremre feste av del nr 12 som har løsnet fra del nr 14. Det er del nr 14 som er rusta og det er det som er grunnen til at del 12 har løsnet. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 28. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2007 Okei, har no kontakta verkstedet. Det er motorramma/traversen som er rusta. Er det nokon som har ei motorramme til ein Volvo 460 1,8, 95 modell og manuell gir til salgs? Bur for tida i oslo, så om seljar bur i nærleiken hadde det vore kjempeflott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå