Gå til innhold

Reinstallere windows feil...

Anbefalte innlegg

Hei

Driver og reinstallerer windows xp på manskina mi, men får det ikke til. Når jeg kjører winxp install cd'n og trykker på 'installer winxp', så får jeg bare meildinga:

"Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette, fordi Windows-versjonen på datamaskinen er nyere enn versjonen på CDen.

Advarsel! Hvis du bestemmer deg for å slette den nyere Windows-versjonen som for øyeblikket er installert på datamaskinen, vil ikke filer og innstillinger kunne gjenopprettes."

Jeg har også prøvd å trykke på F8 når maskina booter. Får opp en meny, men kan bare starte windows på nytt, eller trykke på F8 en gang til for å komme til en annen meny der jeg kan starte i safe modus og en del andre ting. Men det står ingenting om reinstallering der, som det egentlig burde ha gjort.

Hvordan for jeg eventuelt tilbake den gamle winxp versjon jeg må ha for å reinstallere? Eller hvordan får jeg i det heletatt reinstallert winxp?

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må boote fra cd-rom for å få det til ( har en mistanke om at du prøver å kjøre installasjons cd'en direkte ):

gjør følgende ( på engelsk ):

Insert a bootable CD into your CD drive.

Restart the system.

Press the <F2> key on your keyboard to enter the System Setup.

The System Setup screen appears.

Press the <Down Arrow> key to highlight Boot Sequence.

Press the <Enter> key to display the available boot devices.

The Boot Sequence menu appears.

Press the <Up Arrow> key or the <Down Arrow> key to highlight IDE CD-ROM Device.

Press the plus <+> key or the minus <—> key to move IDE CD-ROM Device to the top of the list.

Press the <Enter> key.

Press the <Esc> key to Save and Exit.

Press the <Enter> key to Save changes and exit now.

Your system will now attempt to boot to the CD that is inserted in the CD drive.

og herfra går dette som en lek !

lykke til

Lenke til kommentar

fulgte metoden din gaggen. Alt gikk bra, men rett før installasjonen startet så står det:

"installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen.

Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren

Installasjoneprogrammet kan ikke fortsette. trykk F3 for å avslutte."

Etterpå gikk jeg inn på F2 og boot sequence igjen, da la jeg merke til at både "onboard USB floppy drive" ,"onboard IDE hard drive", "USB device" og "onboard network kontroller" er såkalt "(NOT PRESENT). Det er bare "Onboard or USB CD-Rom Drive" og "onboard SATA Hard Drive" som ikke hadde (not present) på seg.

Det har sikkert noe med at den ikke finner hard driven eller?

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...