Gå til innhold

Hvor mye ville du ha gitt for denne PC'en?

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har tenkt til å selge PC'en min om ikke så veldig lenge, men lurer på hvor mye jeg kan få for den.

Hvor mye ville du ha gitt for den?

CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+, 2210 MHz socket AM2.

Hovedkort: Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

Ram: 2x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB = 2048MB

Skjermkort: NVIDIA GeForce 7900 GTX 512Mb

harddisk: 3x Seagate 250GB IDE = 750GB

Kabinett: cheaftec big tower.

Vifter: 4x (80x80) og 1x (90x90)

CD-rom: Plextor PX-130A

DVD-brenner: Plextor PX-716A

PSU: 500W strømforsyning som duger til det meste.

Ekstra: 2 Viftestyringer, 2 neonlys, floppy, nettverkskort, IDE kontroller.

PC'en kjører ALLE spill som er til dags med full grafikk UTEN problemer. Har ikke hatt noe trøbbel med den stort sett. CPU, Hovedkort, Ram og Skjermkort er ikke 1 år gammle enda. Men resten er litt over 1 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ett sted mellom 4-6500,- ville jeg gitt.

7996403[/snapback]

hvorfor så lite?

bare skjermkortet kostet meg 4000kr nytt da. (ligg gammel nå så 2000kr for den brukt)

DVD brenneren som nesten er ny kostet meg rundt 900kr.

Så etter min mening så er 4-6500 kr litt for lite men.

Lenke til kommentar

Noe slikt, ville gitt en 5-6500 noe i den duren. Det er brukt, og da faller ting som regel i pris..

Jeg brukte over 15 000 på pc en min, så skulle jeg selge den, ingen som ville over 10 000 engang.. ( ikke lenge etterpå, måned kanskje 2 ? )

og med et tap så stort gadd jeg virkelig ikke...

Den er vel per i dag ikke vært mer en 3-4000.. Og det er trist.. Men sånn er dataverden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er en såpass ny pc at de fleste nettbutikkene ennå fører delene.

Optimalt vil du få ca. 70% av nypris på hver enkelt del.

Da må du ha litt flaks samt selge alt hver for seg - f.eks på QXL.

Lenke til kommentar

Ca. 7-8000 kr... Kommer litt ann på om alt følger med... har nesten samme konfigurasjon. Betalte akuratt 10.874 kroner for skjermkort (256 MB utgave), 1 GB ram (Singel 6400), 250 GB seagate disk, samme HKog AMD x2 4600+...

Edit: Etter og ha gjort en enkel kalkulasjon fra Komplett, må jeg bøye meg i støvet... Ca. 4-5000

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar

Data er mye verre en bil.

Det beste er å ikke måtte kjøpe det nyeste av det nye. Så sjekker man ut hvilke deler var best av det beste for ca ett år siden. Kjøp dette brukt. så har man en meget bra PC til rundt 3-4000 kr. fiks ferdig. (Husk å sjekke opp de man skal kjøpe av.)

Men jeg spiller ikke så da er det litt enklere/billigere for meg.

Men er klar over at det finnes endel her som er veldig gira på å ha det nyeste som er, skjønner det for har vært der selv. Men heldigvis for lommeboka så er det en stund siden.

Tror nok du vil få rundt 6-7000 for den pcen kommer litt an på hvor god tid du har og hvor du selger den.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min erfaring er at det ikke er lett å selge en PC/system (brukt/nesten nytt) til mye over kr.5000.

Noe du vil ha mellom 1k og 4k for går derimot lett.

Trådstarters "rigg" vil jeg si er god for ett stykke over 7k..ihvertfall solgt i deler.. som jeg vil anbefale.

De som er ute etter tilsvarende maskin.. og i tillegg har litt peiling (som de fleste som vanker her) er ikke villig til å legge ut mye for dette.. Dessverre..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

For å si det slik:

Jo mer enn 7000 du får, avhenger av hvor lite datakyndig/prisbevisst kjøperen er, og slik sett er det i prinsippet mulig å få 10 000 får systemet, eller dobbelt så mye som du betalte, for den saks skyld.

Jo mindre enn 6000 du får, avhenger tilsvarende av hvor bevisst kjøperen er på at du får uforholdsmessig mye bedre ting til litt over denne prisen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
takker for alle svar :p

Noen som har noen forslag på hvor det er best å selge den?

8000186[/snapback]

Stykkevist og delt ... så er bruktmarkedet her ett greit alternativ.. Du har jo en del komponenter som mange fremdeles vil ha (CPU, Skjermkort, RAM..).

Som "hel PC" tror jeg QXL er stedet..

Jeg misliker QXL, men som selger er du "konge" (det er jo de som driver "golfklubben" til QXL's eiere) :)

I tillegg er det tydelgvis nok av "spillegale" hardware-noobs som elsker å "vinne" auksjoner. :roll:

PS/Digresjon:

Skulle ønske det jeg vil kalle QXL-selgerne ble "bannet" her fra Bruktmarkedet med alle sine "Gi bud" annonser. :thumbdown:

Er det så vanskelig å sette en pris for det man vil bli kvitt? (De "tullingene" som absolutt vil by gjør det uansett,..dersom man vil utnytte det.. som selger).

Men dette er uansett bare min mening om saken.. dvs. nokså verdiløst.. :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...