Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en restarter seg etter windows loading.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en gammel pc som jeg driver å fikkler litt med. Den fungerte frem til hk'et gikk adundas. Så jeg bestillte et nytt, dette mottok jeg idag. Men da jeg satte dette inn, og satt på AMD athlon XP 2000+, ram og ATI Radeon 9600, starter pc'en greit, men rett etter windows loading (de strekene som løper forbi under windows logoen), restarter pc'en seg. Jeg var i bios en tur, og der ser jeg at hk'et ikke klarer å registrere cpu'en riktig, den oppdager at det er XP 2000, men den blir satt til 1,2 ghz, selvom den er 1.67. Cpu fsb er da 100, noen som vet hva standard for 2000 er? Og noen som vet hva som er årsaken til at pc'en bare restarter seg? Kabelen fra vifta på skjærmkortet var for kort til at jeg fikk koblet den til, men regner ikke med at det har noe med dette å gjøre.

Hovedkort: ASRock K7NF2-RAID Socket A AMD Hovedkort

Takknemelig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde samme problem da jeg satt sammen en ny PC, det fungerte å installere OS pånytt. Det er vel det du må gjøre. Du burde sette inn strømmen til vifta på skjermkortet, hvis ikke blir den for varm. Mulig det er problemet

7997269[/snapback]

takk for svar, jeg skal ta å installere OS på nytt jeg.

Tror du det finnes en kabel-forlenger til en slip type kabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...