Gå til innhold

Ytelsesforsjell på ddr2-5300 og dd2-6400 minne

Tdnoz

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ram fra ddr2-5300(twinmos) 2gb sett til et ocz dd2-6400 2gb minne. Og lurer på om jeg får mye ytelses forsjell, det rare var at en venn testa sette mitt mot sin ene ddr2 6400 1024mb brikke og syntes dette ikke var ytelsesforsjell.

det synes jeg er rart fordi uansett så skal man ha mere ytelse i dual channel.

Jeg skal overklokke når jeg får ny kjøler.

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å bytte ram fra ddr2-5300(twinmos) 2gb sett til et ocz dd2-6400 2gb minne. Og lurer på om jeg får mye ytelses forsjell, det rare var at en venn testa sette mitt mot sin ene ddr2 6400 1024mb brikke og syntes dette ikke var ytelsesforsjell.

det synes jeg er rart fordi uansett så skal man ha mere ytelse i dual channel.

Jeg skal overklokke når jeg får ny kjøler.

7995753[/snapback]

Ved overklokking vil du merke økning.

Kjører du dual channel vil du vel få en 3-5% økning har jeg hørt.

Men ved normal bruk, vil du ikke merke mye forskjell fra pc5300 til pc6400 nei..

Samme gjelder pc6400 vs pc8500.

Lenke til kommentar

De brikkene er greie hvis du ikke har tenkt å overklokke langt, da vil seff OCZ PC6400 klokke lengre.

Men har du en E6300 vil du komme lenger med OCZ ettersom de vil gå høyere i mhz.

Jeg har tro på at det minnet ditt kan klare ca 400mhz som blir ca 2800mhz på en E6300 med minnet/cpu 1:1

Med OCZ minnet vil du klare garantert 400mhz på minnet som er 2800mhz på cpu.

Og overklokker du det OCZ er det nok bare begrensninger i hk og cpu som stopper deg.

Men, ytelsen vil være ganske lik på de to minnene der ved lik minneklokk. Målbart ja, men i praksis bruk vil det ikke merkes mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...