VikinGz Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har lenge brukt kamera som er in telefonen min... men det som er i sony erikson w550i er ikke å skryte av akurat... derfor spør jeg dere som har litt peil (håper vertfall det) Jeg kjøpte en gang kamera til mamma, men der ryker batteriene i ett kjør og man blir lei av den jobben man også gjør ved siden av en MG42... Jeg er på utkikk etter ett kamera som har fin bildekvalitet og greier å få ganske bra bilder selv om det er mørkt ute, f.eks for å ta bilde av nordlys (ett eksempel) eller andre begivenheter som man kan se etter mørkets frambrud... Jeg er IKKE penge sterk og derme kan jeg føye meg til 1500-2000kr men det er faktisk i meste grad det også.. får man noe bra og bilig under går jeg gjærne for det også Jeg må ha ett kamera jeg kan stole på at fungerer i litt kulde, på varme dager, litt fukt (svette etc ) tåle å bli rista litt, det må også være i en størelese som gjør det lett og ha med seg f.eks i jakkelomma slik at man får tatt bilde når øyeblikke er der Megapixler er ikke viktig... men greit å skrive ut f.eks A3 uten betydlig synlig tap av kvalitet. Jeg er kresen... Men håper det er noen der ute som har ett bra kamera og fåreslå * Litt optsik zoom er greit * Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har lenge brukt kamera som er in telefonen min... men det som er i sony erikson w550i er ikke å skryte av akurat...derfor spør jeg dere som har litt peil (håper vertfall det) Jeg kjøpte en gang kamera til mamma, men der ryker batteriene i ett kjør og man blir lei av den jobben man også gjør ved siden av en MG42... Jeg er på utkikk etter ett kamera som har fin bildekvalitet og greier å få ganske bra bilder selv om det er mørkt ute, f.eks for å ta bilde av nordlys (ett eksempel) eller andre begivenheter som man kan se etter mørkets frambrud... Jeg er IKKE penge sterk og derme kan jeg føye meg til 1500-2000kr men det er faktisk i meste grad det også.. får man noe bra og bilig under går jeg gjærne for det også Jeg må ha ett kamera jeg kan stole på at fungerer i litt kulde, på varme dager, litt fukt (svette etc ) tåle å bli rista litt, det må også være i en størelese som gjør det lett og ha med seg f.eks i jakkelomma slik at man får tatt bilde når øyeblikke er der Megapixler er ikke viktig... men greit å skrive ut f.eks A3 uten betydlig synlig tap av kvalitet. Jeg er kresen... Men håper det er noen der ute som har ett bra kamera og fåreslå * Litt optsik zoom er greit * 7995563[/snapback] Ikke for på noen måte å være negativ, men du skal lete en stund for å finne det kameraet du beskriver til så billig penge ! Lenke til kommentar
moho Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Tåler litt støv og vann: http://www.akam.no/test/digitalkamera/test...s_mju_750/35584 Og kanskje mulig med ditt budsjett Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Tåler litt støv og vann: http://www.akam.no/test/digitalkamera/test...s_mju_750/35584 Og kanskje mulig med ditt budsjett 7996365[/snapback] hmmm... nja litt i dyreste laget... Trenger ikke noe ekstremt vanntett... men morsomt å ta bilder i regn Tåler det at man gjør det eller? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 noen andre som har bra forslag... kan jo ta bort noe av det jeg skrev over... bare jeg får det med meg lett i lomma og at det tåler å være i lomma er jeg fornøyd! Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 noen andre som har bra forslag... kan jo ta bort noe av det jeg skrev over... bare jeg får det med meg lett i lomma og at det tåler å være i lomma er jeg fornøyd! 8018904[/snapback] Spar opp litt mer penger, da vil du raskt finne noe du blir fornøyd med. Med det budsjettet ditt og de kravene din bør du nesten heller se på noe brukt. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) noen andre som har bra forslag... kan jo ta bort noe av det jeg skrev over... bare jeg får det med meg lett i lomma og at det tåler å være i lomma er jeg fornøyd! 8018904[/snapback] Spar opp litt mer penger, da vil du raskt finne noe du blir fornøyd med. Med det budsjettet ditt og de kravene din bør du nesten heller se på noe brukt. 8020564[/snapback] viss vi sier 3000kr da? Jeg har ikke snøring på kameraer... sånn hva som er bra/dårlig.. Endret 25. februar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
007_james Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Du kan jo sjekke litt ang. Fujifilm FinePix F30. Det knuser samtlige konkurrenter på bildekvalitet når du har svake lysforhold. Denne testen kan du jo også sjekke: http://www.dinside.no/php/art.php?id=358322 Det er vel ikke så mange kamera som er så veldig begeistret for fukt og hardhendt behandling, så jeg tror nok du må noe høyere opp i pris hvis det er veldig viktig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Etter å ha skrytt veldig av F30 før, må jeg få komme med en liten erfaring etter en del testing og sammenligning med blant annet Ixus 850IS. Kopierer dette fra et annet innlegg fra meg selv et annet sted på forumet "F30 var jeg veldig begeistret for i begynnelsen jeg prøvde det ut, men har funnet en del irriterende ulemper som gjør at jeg nå heller anbefaler Ixus'en. Blant annet har F30 ganske utvaskede bilder, noe som gjør at Ixus'en totalt sett er bedre til og med ISO 400 og kan ofte ta bilder på ISO 400 der F30 må bruke ISO 800 pga. at Ixus'en har optisk bildestabilisator (om motivet tillater det). F30 har også en latterlig dårlig skjerm i forhold." Nå får du ikke Ixus 850IS til 3000 kroner da, men Ixus 800IS, hvis noen fortsatt har det på lager. Sikkert noen F30-tilhengere som blir irritert over at jeg skriver så mye negativt om kameraet. For det er jo et bra kamera, og de færreste vil vel irritere seg over det samme som meg. Men jeg skriver det så mange ganger rett og slett fordi jeg skrøt det opp i skyene før jeg hadde fått testet det grundig nok. Til slutt kan jeg nevne at vi ikke har fått noen klager på F30 der jeg jobber, så har du F30 har du nok uansett gjort et godt kjøp Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg har lenge brukt kamera som er in telefonen min... men det som er i sony erikson w550i er ikke å skryte av akurat...derfor spør jeg dere som har litt peil (håper vertfall det) Jeg kjøpte en gang kamera til mamma, men der ryker batteriene i ett kjør og man blir lei av den jobben man også gjør ved siden av en MG42... Jeg er på utkikk etter ett kamera som har fin bildekvalitet og greier å få ganske bra bilder selv om det er mørkt ute, f.eks for å ta bilde av nordlys (ett eksempel) eller andre begivenheter som man kan se etter mørkets frambrud... Jeg er IKKE penge sterk og derme kan jeg føye meg til 1500-2000kr men det er faktisk i meste grad det også.. får man noe bra og bilig under går jeg gjærne for det også Jeg må ha ett kamera jeg kan stole på at fungerer i litt kulde, på varme dager, litt fukt (svette etc ) tåle å bli rista litt, det må også være i en størelese som gjør det lett og ha med seg f.eks i jakkelomma slik at man får tatt bilde når øyeblikke er der Megapixler er ikke viktig... men greit å skrive ut f.eks A3 uten betydlig synlig tap av kvalitet. Jeg er kresen... Men håper det er noen der ute som har ett bra kamera og fåreslå * Litt optsik zoom er greit * 7995563[/snapback] Kjøpte Canon 800 is til kr 2.500 på lefdal. Enhver amatør kan risikrere å ta knall bilder med det. Anbefales! Egenskapene kan du lese mer om i produktguiden, det er et morsomt kamera! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Hva med dette da? det er satt ned fra 2500 til 2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå