Hellemyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei! Er det noen forskjell på kjølinga og på støy om jeg lar viftene suge luft igjennom radiatoren eller la de blåse på den. Det er en 240mm Thermaltake radiatore og thermaltake vifter det er snakk om her. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har vel vært snakk om at såkalt "suging" skal være optimalt, da dette visstnok fjerner det såkalte dødpunktet på vifta. Støymessig vet jeg ikke. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har vel vært snakk om at såkalt "suging" skal være optimalt, da dette visstnok fjerner det såkalte dødpunktet på vifta. Støymessig vet jeg ikke. 7997089[/snapback] Du må likevel ha noe slags avstandsstykke for å fjerne dødpunktet... Det varierer litt på hva slags radiator det er, men generelt er det veldig liten forskjell. På veldig lite restriktive radiatorer er det som regel fordel med blåse, mens restriktive radiatorer er det fordel med suge. Personlig har jeg alltid hatt det slik at viftene suger, men det er bare fordi det har passet best Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Om det er forskjell, så kan det vel aldri være mere enn en grad alså, tror jeg setter de til å suge, da blåser med masse luft inn på hardwaren min. Lenke til kommentar
Sturlis Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har en på hver side jeg. en som suger og en som blåser. Skulle hatt spacers, men har ikke plass til det Men hvis du bare skal ha en vifte ville jeg brukt suge-metoden. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg tror det var en test enten på et ekstern nettsted eller på gamle overklokk der blåse og suge-oppsett for vifter ble testet. Resultatet var ca 1 grad kjøligere vann i favør suge-oppsett. Forskjellen på vifter skrudd fast i radiator og vindtunnel mellom radiator og vifter var mye større, synes å huske 3-5 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå