Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Si1520, formatering, innstall og wlan *LØST*

Anbefalte innlegg

Kjøpte i dag og ble stolt eier av en fujitsu siemens 12" Amilo Si1520.

Problemet jeg har er at med alle slike er det med en recovery-cd som inneholder Windows (xp home sp2) og litt diverse. Fra starten av ville den ikke finne noen wlan så jeg kjørte recovery cd og innstallerte alt på nytt, samt lastet ned wlan-drivere fra FS sine nettsteder.

Enda ville ingen nettverk dukke opp.

Derfor innstallerte jeg Ubuntu (linux) og der funka det fjell. Ting var koblet opp og det funket som det skulle. Som sikkert de fleste vet er Linux en vanskelig greie som førstegangsbruker, så jeg skal likevel ha Windows inne.

Når jeg nå prøver å innstallere Windows igjen vil den ikke finne harddiskene mine så lenge jeg prøver vanlig windows cd. Når jeg nå bruker Recovery CD'n sier den plutselig at disken ikke kan formateres.

Jeg går da tilbake å innstallerer Ubuntu og formatering funker helt fint.

Min konklusjon er at noe er galt med den Recovery CD'n jeg fikk med.

Er det mulig å kunne putte inn en Windows CD jeg har fra før av og laste inn drivere fra Recovery-disken slik at den leser harddisken?

Har prøvd, men den ber meg om disketter med drivere på, og sliter ganske godt med diskettstasjon.

Om noen har noe peiling, vennligst si fra. Er avhengig av trådløst nett og er uansett kjipt å ikke kunne bruke PC'n til det den er laget og betalt for.

Takker for alle svar.

EDIT: Windows CD finner ikke disker (skrev recovery for begge tilfeller)

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...