Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Begynt på Proteiner, er ikke slapp lenger

TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg begynte å drikke "protein shake", Dalblads Proteiner faktisk, er egentlig for treninga, derfor jeg begynte.

Men er egentlig bare et spørsmål : Før var jeg veldig sliten, trøtt og vondt i hode og ekstremt slapp, etter at jeg begynte å drikke 1 DL, 1 gang om dagen har jeg ikke vært trøtt, vondt i hode eller noen andre smerter what so ever.

Hva kan det komme av ? Lurer så fælt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Har hørt masse positivt om proteinpulver ting. Kan noen fortelle meg om det, hva det gjør med kroppen itilleg til at man får mere ut av trening?

7996673[/snapback]

Det gjør nok ikke noe mer med kroppen enn proteinene du får i deg via kjøtt, egg osv. gir. Fordelen er at det er lett å tilberede og å få i seg. Husk at det er ment som et supplement og ikke som en erstatning av kostholdet.

Lenke til kommentar

Har hørt masse positivt om proteinpulver ting. Kan noen fortelle meg om det, hva det gjør med kroppen itilleg til at man får mere ut av trening?

7996673[/snapback]

Det gjør nok ikke noe mer med kroppen enn proteinene du får i deg via kjøtt, egg osv. gir. Fordelen er at det er lett å tilberede og å få i seg. Husk at det er ment som et supplement og ikke som en erstatning av kostholdet.

7996729[/snapback]

:(: Har ikke spist fisk siden jeg begynte med Omega 3

Lenke til kommentar
1dl daglig? Er ikke det en anelse lite?

7995255[/snapback]

1 DL med Proteiner, 2 DL med vann i det jeg mikser. Jeg drikker ikke noe særlig vann ellers, ikke regnet med Cola da ..

Slutta litt med cola å ;) Kanskje det er det at jeg får i meg ekstra proteiner + at jeg ikke har drukket 1,5 L cola hver dag og at jeg har spist og drukket litt ekstra ?

Får fortsette med det tror jeg :)

Lenke til kommentar

7996673[/snapback]

7996729[/snapback]

:(: Har ikke spist fisk siden jeg begynte med Omega 3

7998413[/snapback]

Altså omega3 er ikke fisk på pille... Begynn og spis fisk igjen du :thumbup:

Omega3 er ikke det eneste som er bra i fisk

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det har vel noe med at du enten var alt for slapp før, eller at du fikk for lite energi i kroppen.

ca 35gram - for en som trener gjennomsnittlig. For en som trener ekstra sjukt jævlig hardt skal det rennes opp til 70gram, atltså 2 DL

8000746[/snapback]

35 gram? Jeg tror du får veldig lite effekt ut av det. Trener du vanlig styrke eller løping trenger du vel 1-1,5 gram per kroppskilo, mens hvis du bodybuilder trenger du 2 gram per kroppskilo.

Selv bruker jeg rundt 100 gram protein i en shake, noe som er rundt 1,2 gram for hver kroppskilo.

Lenke til kommentar

Nei. Over hodet ikke. Alle har godt av å la deler av energiinntaket komme fra proteiner. Men det er klart at dersom du klarer å få i deg proteinene gjennom god, sunn mat er det enda bedre. Uansett, det er flott om du klarer å bytte ut en del av de dårlige karbohydratene med protein og sunt fett.

Lenke til kommentar
Det har vel noe med at du enten var alt for slapp før, eller at du fikk for lite energi i kroppen.

ca 35gram - for en som trener gjennomsnittlig. For en som trener ekstra sjukt jævlig hardt skal det rennes opp til 70gram, atltså 2 DL

8000746[/snapback]

35 gram? Jeg tror du får veldig lite effekt ut av det. Trener du vanlig styrke eller løping trenger du vel 1-1,5 gram per kroppskilo, mens hvis du bodybuilder trenger du 2 gram per kroppskilo.

Selv bruker jeg rundt 100 gram protein i en shake, noe som er rundt 1,2 gram for hver kroppskilo.

8005134[/snapback]

Kroppen kan vel egentlig bare ta opp ca.50gram proteiner om gangen.Dette er myse altså

Lenke til kommentar
Kroppen kan vel egentlig bare ta opp ca.50gram proteiner om gangen.Dette er myse altså.

Dette er desverre en myte som mange snubbler over. :)

Kroppen kan ta opp rundt 95-97 % av proteinet i et måltid, uavhengig av mengde. Enkelte studier viser at man kan ta opp opptil 200g protein i ett og samme måltid uten problemer. Hvis man tenker etter er det rimelig ulogisk at en mann på 100 kg og ei dame på 50 kg skulle ha samme opptaksgrense for proteiner. Det er ingen som vet hvor påstanden om at ”kroppen kun kan ta opp 30 g protein i ett måltid” kommer fra. I USA var det faktisk en ernæringsfysiolog som utlovet $ 10 000 i dusør til de som kunne komme med bevis for at denne påstanden stemmer! Dette er 10 år siden og ingen har vunnet pengene ennå...

Kilde: Les her på side 19.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...