blankpaadata Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har bytta harddisk i min gamle pc, men når jeg skrur den på står d: "finner ikke operativsystem" kan noen hjelpe meg å få pcen min igang igjen p.s. takker for alle svar Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har operativ system på disken då? Lenke til kommentar
blankpaadata Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 ja, har kobla på både den gamle harddisken-med operativsystem, og den nye... Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Sett Windowsplata i PC-en og start maskinen på nytt. Hvis du er blank på data regner jeg med du ikke har endret defaultinnstillingene i bios, derfor vil maskinen starte fra plata. Kanskje det kommer opp beskjed om at du må trykke en tast for å boote fra CDROM, og det vil du... Da vil du komme til en installasjonsprosedyre, der du må formatere og evt partisjonere harddisken... EDIT: Så nå du hadde begge diskene i. Hvilken er master og hvilken er slave? dvs, hvilken disk er i enden av kabelen og hvilken står midt på hvis du har brei kabel... Jeg har så gammel maskin selv at jeg kjenner ikke til bootrekkefølgen ved SATA disker... Endret 21. februar 2007 av Oxford Lenke til kommentar
blankpaadata Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Den gamle er i enden, slave? og den nye er såkalt "master" Lenke til kommentar
blankpaadata Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 P.S det skjer ingenting når jeg setter cd-en inn i floppyen Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har sette inn dei kortsluttarane på rett plass då? Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du må ha master på den gamle og slave på den nye hvis du skal starte opp med det operativsystemet du har på den gamle. Lenke til kommentar
blankpaadata Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Takk for tipset skal prøve på d :!: ......................i moora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå