jonkristian Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Korlei kan eg stille ned drivstoff forbruket på ein Chevrolet Blazer S10 4.3L 95mod? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Ikke så hard på gassen? Endret 21. februar 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
jonkristian Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Ikke så hard på gassen? 7994714[/snapback] Hehe!! då går den ikkje på fram forbruket er på 1,5L på ei mil.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Å kjøre med egg under gasspedalen og å være varsom på hvilket gir og turtall du holder den på kan du spare mye. Mange synder her. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 1.5L pr Mil på en 4.3L motor er absolutt ikke dårlig. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 1.5L pr Mil på en 4.3L motor er absolutt ikke dårlig. 7995082[/snapback] alt under 1.5 l/m er jo feminint Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 1.5L pr Mil på en 4.3L motor er absolutt ikke dårlig. 7995082[/snapback] alt under 1.5 l/m er jo feminint 7995155[/snapback] Og selv om du har den holdninga, så vil du ha lavere forbruk? Skulle tenkt på det før du handlet bil da. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 ManagHead: Det er ikke trådstarter som skrev slengbemerkningen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Uffda, beklager så mye! (Merker at jeg stod opp veldig tildlig idag ja, nå skal jeg sove!) Lenke til kommentar
jonkristian Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 1.5L pr Mil på en 4.3L motor er absolutt ikke dårlig. 7995082[/snapback] alt under 1.5 l/m er jo feminint 7995155[/snapback] Og selv om du har den holdninga, så vil du ha lavere forbruk? Skulle tenkt på det før du handlet bil da. 7995178[/snapback] jaja! men da va no ein tanke då! den skal egentli ikkje bruke meir en ca 1L pr mil! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Om det er 1L er oppgitt som referanse, er nok det alltid en sannhet med modifikasjoner. Husk at i kulde er drivstoffforbruket dobbel så høyt inntil den er varm. Jo flere kaldstarter jo mer blir forbruket pr mil. En motor på 4,3L ville noen aldri få meg til å tro lå på 1 L på mila. Da måtte det være under tauing Lenke til kommentar
jonkristian Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Om det er 1L er oppgitt som referanse, er nok det alltid en sannhet med modifikasjoner. Husk at i kulde er drivstoffforbruket dobbel så høyt inntil den er varm. Jo flere kaldstarter jo mer blir forbruket pr mil. En motor på 4,3L ville noen aldri få meg til å tro lå på 1 L på mila. Da måtte det være under tauing 7995428[/snapback] hehe! ja ken veit men har no høyrt om folk som har fått sånne biler under L på milo då men hihi men den e no litt dyr i drift bensinmotor på 200hk Endret 21. februar 2007 av jonkristian Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Noen tips til å få ned forbruket ditt: -Kjør med minst mulig drivstoff i tanken -Kast ut unødvendige ting av bilen, reservedekk, verktøy osv. -Planlegg mens du kjører, istedet for å bremse, slakk av gassen. -Ikke unødvendig tomgang -Ta i litt fart før oppoverbakkene og prøv å rull opp. -Bruk minst mulig strøm i bilen, dropp Air Condition. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Rs125 kommer med gode tips her, jeg vil bare utdype er av dem: "-Planlegg mens du kjører, istedet for å bremse, slakk av gassen. " Her er det virkelig mye å spare. Se på det slik: Bremsene gjør mye av det samme som drivstoffet, omdanner en type energi til varme. (kjemisk energi til varme / kinetisk energi til varme) Når du bremser, må du eller har allerede tilført ekstra drivstoff for å kompensere. Kjører du slik at du omentrent ikke bruker bremsene, sparer du denne mengden drivstoff. Det å slippe gassen lenge før en sving eller et kryss utgjør ganske mye. Ellers lønner det seg å ha motoren i god stand og gjerne sjekk at du har nok luft i dekkene. Jeg sliter med å holde min Mondeo 2.0 automat under literen på mila. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har en Mazda 323 1.5L, og den bruker 0.9l/mil om vinteren. De fleste (må vel legge til litt eldre biler da, '00 og gamlere) bruker ca 1 liter på mila, etter min erfaring. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Jeg har en Saab 9000, '94-modell, og om jeg er snill på gassen bruker den 0,89 på lett blanding (mest langkjøring, men en del bykjøring og). I følge Saab selv så skal forbruket ligge på 0,92 på blandet, noe som da stemmer ganske godt med virkeligheten. Om jeg monterer turbo på bilen går forbruket ned i 0,85 på mila, også det i følge Saab selv (Jeg har kun hatt bilen siden begynnelsen av desember, så jeg vet ikke hvor lite jeg klarer å bruke på sommeren...) Endret 22. februar 2007 av OML Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hvorfor skal dere være så sparsom på bensinen ? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 1: Spare penger 2: Spare miljøet Flere grunner trenger i hvert fall ikke jeg. Hvorfor i all verden skal man sløse med bensinen? Greit nok å dra på skikkelig en gang i blant, det har motoren bare godt av, men i det store og hele ser jeg ikke noen grunn til ikke å kjøre økonomisk Lenke til kommentar
scythe Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 kanskje kjøre mindre Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Tror ikke jeg personlig ville ha velta ut reservehjulet å strippa bilen min for å dempe forbruket. Tror du bare må finne deg i at en 4.3 liter er tørstere enn en 2.0liter f.eks Min ligger på 0.9 etter boka, en Audi 80 2,0. Termostaten min er riktignok åpen så nå bruker jeg en 1.2-1.4 på mila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå