HåkonN Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Sitter med følgende: Asus Geforce 7800GT Dell 3007WFP-HC Windows Vista Men den høyste oppløsningen jeg får skjermen til å støtte er 1280x800 (og under). Jeg skal ha 2560 x 1600, men det høyeste Display Settings vil vise er 2048x1536, og det (samt alt annet ned til 1280x800) fungerer heller dårlig med masse merklige farger på skjermen. Har installert drivere til skjermen på nytt, og lastet ned siste versjon av Nvidia sine drivere. Noen oppegående sjeler som vet hva jeg må gjøre for å få 2560x1600? Både skjermkort og skjerm skal støtte denne oppløsningen..... Endret 21. februar 2007 av JohnnyKnoxwille Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 hvor stor skjerm er det? det kan være at skjermen rett og slett ikke støtter så høy oppløsning... Lenke til kommentar
Sandedk Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Regner med du har tilkoblet 2 DVI kabler. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Skjermen er en 30" og skal kjøres på 2560 x 1600. Det er kun 1 DVI-kabel/skjerm tilkoblet. Oppløsningene jeg får kjørt nå ser ikke spesielt bra ut på denne skjermen... Lenke til kommentar
jayimie Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du trenger en dual dvi tilkobling, den går fra 2 på skjermkortet til en på skjermen. Deretter må du sørge for å oppdatere skjermkort driverne dine, som du sikkert har gjort. Da skulle det ikke være noe problem å gjøre max oppløsning. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg tror du tenker på Dual-link, ikke Dual-DVI. Dual-link er bare en kabel, men har flere pinner for å takle den høye båndbredden trengs for slike oppløsninger. 7800GT støtter forøvrig Dual-Link. Leter meg gal igjennom forskjellige ting og har vel restartet maskinen 10-20 ganger pga avinnstalleringer/innstalleringer av forskjellige drivere. Ender opp med de samme oppløsningene hver gang driverne blir innstallert på nytt. Bruker de siste Forceware driverne, 97.46. Begynner å bli plagsomt det her.... Hvor mye problemer kan man egentlig ha med en PC-skjerm...? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Tror jeg fant "løsningen". Brukte først et ATI Radeon X800XL kort, men fant ut etter masse irritasjon at det ikke støttet Dual-Link. Plukket ut et Asus Geforce 7800GT fra en HTPC jeg har og fikk problemet som ledet til denne tråden. Etter nærmere undersøkelser viser det seg at alle 7800GTX kort fra Asus kun støtter 2048x1536 (!). Det står ikke hva GT maksimalt støtter, men jeg fant flere andre GT-kort på nettet som kun støttet 2048x1536, og siden jeg ikke får opp noen høyere oppløsninger under kontrollpanelet er det nok desverre slik på mitt kort også. Ergo jeg må ha et nytt skjermkort. Hva pokkern er vitsen med støtte for dual-link, når maksimal oppløsning på skjermkort er under det som skjermer med krav om dual-link kjører? Tja si det. Alle som skal kjøpe seg en 30" LCD-skjerm bør derfor sjekke: 1. Sjekk at skjermkortet støtter Dual-Link. Dual-DVI er ikke det samme. Sjekk på hjemmesiden til produsenten, det er åpenbart flere butikker og nettsider som blander disse to betegnelsene. 2. Sjekk at skjermkortet støtter så høye oppløsninger. En skulle tro at det ikke var noe problem i dag, men det er det altså. 3. Skal du spille de nyeste spillene med heftig grafikk, bør du legge av en heftig sum med cash for et skikkelig skjermkort som kan slå fra seg i disse oppløsningene. 4. Skjermen støtter HDCP, og man bør finne et skjermkort som støtter dette om man har tenkt til å bruke den på filmer som HD-DVD/Blu-Ray. XFX, Club3D og Gigabyte Geforce 8800GTX er alle alternativ til seriøse spillere. Alle støtter Dual-Link, HDCP og 2560x1600 over DVI. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 En liten oppdatering. Byttet DVI-port og plutselig fikk jeg full oppløsning. Merkelig siden ASUS hevder 7800GTX ikke støtter slike oppløsninger. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg har vært borti at kun den ene DVIen støtter Dual-link, men husker ikke hvilken korttype det her var snakk om. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Glad det ordnet seg! Har tenkt på å kjøpe ny skjerm, så denne tråden kan nok hjelpe Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå