IIIvolt Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg sitter på en studenthybel som er tilknyttet internett via skolens lokale nettverk, IP blir tildelt via DHCP. For en uke siden installerte jeg Windows XP på nytt og det var da det begynte. Jeg har ikke høy ping mot noen servere i det hele tatt og alt virker fint, når det virker, bortsett fra at min tilkobling blir "reset" hvert 10. minutt omtrent. Dette gjør det nesten umulig å spille over nettet med f.eks. Anarchy Online etc.. Noen som har noen løsninger eller tips? Jeg kan jo installere Win XP på nytt igjen og se om dette hjelper, men det burde da finnes en lettere løsning. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Hmm... Jeg tror kanskje det kan være driverene til nettverkskortet mitt. Kom plutselig på at jeg lastet ned en ny driver like etter jeg installerte Windows.. Prøver å installere en eldre driver. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Nå har jeg installert den gamle standard driveren som Windows bruker og som jeg vet har fungert uten problem tidligere.. Det hjalp ingenting. Skal prøve å installere driveren som fulgte med kortet da jeg kjøpte det, selv om jeg ikke tror det hjelper heller. Jeg får denne meldingen i mIRC: (Read error: 104 (Connection reset by peer)) Hva kan jeg få gjort med det? ... [ Denne Melding var redigert av: IIIvolt på 2002-12-06 14:07 ] Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg har nå prøvd alle drivere jeg har til nettverkskortet... Det hjelper ingenting. Da er det altså ikke driverene det er noe galt med. Så det samme skjer fortsatt. Jeg blir på en måte "disconnected" og "reconnected" omtrent hvert 10. minutt! Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Kanskje internett linja er noe ustabil? Hvis du har en nabo som har samme problemet så deg er det nok bare ustabilt.. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 har du prøvd å fjerne drivere, ta kortet fysisk ut av maskinen, starte opp og skru av, sette kortet nedi igjen, og se hvordan det er etterpå? sikker på at ingen andre har lignende problemer og at dette tilfeldigvis skjedde samtidig som du installerte XP? Har du hatt XP før også? bertie Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Ja jeg har hatt samme problemet før men jeg husker ikke hvordan jeg fikset det, og jeg har brukt XP siden i fjor. Dvs. før jeg flyttet inn på studenthybel og tok i bruk nettverket. Jeg vet at nettet her er litt ustabilt til tider, men da får jeg bare høy ping, jeg mister ikke forbindelsen i et par sekunder slik som det har skjedd nesten hele tiden nå. Men det virker som om det har blitt fikset, for jeg reinstallerte den nyeste driveren fra produsenten av nettverkskortet. Og nå har ikke tilkoblingen blitt kuttet siden jeg gjordet det... [ Denne Melding var redigert av: IIIvolt på 2002-12-06 18:54 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå