Hagevikjen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Skal skrive en arikkel med emne ¨kvifor leser vi¨ og lurer på kva dei viktigaste grunnane til å lese er.. Er de noko eg absolutt må ha med? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Lese i hvilken sammenheng? Lese forum, blader, bøker? Kan være mange grunner. Læring/økt innsikt er jo bankers. Lenke til kommentar
Hagevikjen Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Lese i hvilken sammenheng? Lese forum, blader, bøker? Kan være mange grunner. Læring/økt innsikt er jo bankers. 7994391[/snapback] Det er vell lesing i alle mulige sammenhenger trur eg. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hvis du mener bøker, så kan det godt være: Hvis du leser, så blir du også flinkere til å skrive Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Kansej se tilbake til hvorfor den forste boken ble utgitt. Eller tanken bak det? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Bøker er vel i hovedsak til for å formidle kunnskap. Så i stedet for at en stakkars person skal gå rundt å fortelle 4 millioner innbyggere om jordskjelvet i Pakistan, kan de kjøpe VG og lese om det der. Da sparer man litt tid. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Når man leser, får man se ting/emner/tanker fra et annet perspektiv, noe som gjør at du kan forstå mennesker bedre Lenke til kommentar
flippant Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg kan anbefale "En historie om lesning" av Alberto Manguel (tilgjengelig fra Norli). Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Skal skrive en arikkel med emne ¨kvifor leser vi¨ og lurer på kva dei viktigaste grunnane til å lese er.. Er de noko eg absolutt må ha med? 7994343[/snapback] Vi leser for å skaffe informasjon. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ny forskning viser at jo mer du leser jo flinkere blir du på skolen, leser i haugevis jeg og det hjelper med konsentrasjonen og bl.a med forståelse av fag, som f.eks en krevende fag som matte. Å lese er ikke bare et par bokstaver, det kan være så mangt bare du leser, så slår du et par fluer i ett smekk =D. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Er det sant at du blir det? For når jeg leser, så begynner beinene mine å skjelve (merkelig), også må jeg bare begynne å gå... Vanskelig å forklare helt 100 % hva jeg mener, men kanskje du skjønner det? Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Skal skrive en arikkel med emne ¨kvifor leser vi¨ og lurer på kva dei viktigaste grunnane til å lese er.. Er de noko eg absolutt må ha med? 7994343[/snapback] Da jeg fikk hund og ville ha det gøy med den, fikk jeg behov for å vite noe om agility-trening (slags lydighetstrening). Damen som visste mest om det bodde i England. Men hun hadde heldigvis for meg skrevet et par bøker om temaet. For å forstå bøkene trengte jeg kunnskap i engelsk . Alt dette er umulig for en AN-alfabet. ( Og litt slitsomt for en dysletiker.) Men livet er åpent for en som kan og vil tilegne seg kunnskap som man kan lese seg til. Vennlig hilsen Johannne Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Virkelighetsflukt? -> For å eskapere våre strabasiøse liv, se om våre naboers støvler passer? Hoho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå