Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva/hvor er dagens strømpris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Ustekveikja energi, som på sikt er billigst i Norge. Ikke en av de som legger seg lavt, får mange kunder og skrur opp prisen igjen, men den som har vært billigst i Norge i flere år nå. Jeg fikk varsel fra de for ett par dager siden at strømmen snart går opp til 59 øre pr. kwh. I sommer lå den på 19 kwh. Det er over en tredobling av kraftprisen på noen få måneder. I tillegg kommer nettleie fra din lokale kraftleverandør, også den på en del øre, men husker ikke hvor mye. Strømmen er altså snart en krone pr. kwh.

Og jeg deler en stor leilighet med 3 andre med dårlig isolasjon, trekkfulle vinduer, høyt under taket og varmeovner så gamle at det er så vidt de avgir varme når de trekker like mye strøm som et stort LAN (bare så de mest nerdete av dere har noe å sammenligne med :smile: )

ÆÆÆ!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 16:54, skrev Afseth:

og varmeovner så gamle at det er så vidt de avgir varme når de trekker like mye strøm som et stort LAN (bare så de mest nerdete av dere har noe å sammenligne med :smile: )

ÆÆÆ!!!

Tror jeg har gode nyheter til deg :smile: Jeg hørte at gamle varmeovner som ikke varmer skikkelig mer, bruker tilsvarende mindre strøm! Den bruker altså det den varmer.

Lenke til kommentar

Fyr med ved! Den forurenser like mye når den råtner opp i skogen. Du får også god mosjon av å kappe, bære, kløyve og stable den. Når kulden kommer får du hyppige småturer ut i skjulet, og verdens feeeteste varme. Sett en lerke i skjulet så får du litt ekstra varme når du er innom..

Vi bor i et land hvor du ikke ser skogen for bare trær og vi importerer ved fra Baltikum!

Strømmen bør brukes til lys og drift av elektronikk, motorer, datanettverk, (så jeg holder meg til topic) :smile: osv. Selvfølegelig kan man bruke strøm til begrenset oppvarming, frostsikring osv. men til oppvarming finnes det mange andre løsninger.

[ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-12-11 00:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...