Gå til innhold

Express upgrade vista

Anbefalte innlegg

Har bestilt vista express upgrade home premium fra hp for en god stund siden, virker som det ikke express fart på det allikevel.

Jeg kjøpte home premium oem til den stasjonære, og spørsmålet er:

Kan jeg installere den home premium jeg har kjøpt, på den bærbare, uten å aktivere den, og så aktiverer jeg den med den nøkkelen jeg får når jeg mottar express upgrade pakka fra hp?

Slik at man ikke trenger å vente så lenge rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke være noe problem det. ¨Så lenge du har to gyldige lisenser. Bare tenk på at der du bruker OEM bør være den pc'en du minst sannsynlig kommer til å oppgradere hardware på (som en bærbar)

Lisens nøkkelene er ikke koblet opp mot en enkel pc før installsjonen og aktiveringen er gjort.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Jo jeg tror det er i nøkkelen man setter OEM, Upgrade eller Retail. For det jeg har funnet ut på nett, er at alle uansett hvilken versjon de kjøper får med samme DVD plate med alle versjonene på. Så det er nok nøkkelen som bestemmer.

Men nøkkelen er ikke koblet opp mot din pc, før etter du har lagt den inn og aktivert Vista på nett. Da er den låst mot den aktuelle pc'en hvis det er en OEM lisens.

Men installajons platen er den samme. Det er kun på 32bit og 64bit det er forskjell...men de merker ikke DVD platene eller innpakkningen, så vet egentlig ikke hvordan man kan se forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...