Mixy Skrevet 21. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Hei Har ett x1900XT kort som jeg endelig fikk kastet meg over (med overklokking), når jeg nå fikk ny PSU (den gamle ga ikke nok ampere). Kjøpte i samme slengen en Zalman VF-900 CU til kjølinga. Den klokker lett opp til 650/775 (noe som egentlig ikke er en dritt Starter vel på 625 XD) (har hatt den over også, men ble ustabil etterhvert). Når jeg kjører spill, går det fint, temperaturen ligger på under 60 grader. Det som bekymrer meg tho, var at når jeg overklokket, stresstestet jeg den med 3Dmark06. Jeg hadde på monitoring graphs i bakgrunnen (altså, fra ATI tray tools), som skjekket temperaturen. Jeg hadde oppdaget ganske høye temperaturer tidligere, men ikke noe som gjorde meg nærvøs (er av en eller annen grunn ikke så redd for høye temperaturer). Jeg loopet 3DMark 3 ganger, gikk å spiste, kom tilbake, og så en ganske nice score (6200 eller noe), men jeg så også at temperaturen hadde vært oppe i 104 . Ja, vi snakker celcius. Den kjører på 1,45V, noe som vel er standard? Det gjør den vel med ATI overdrive? Tar den opp fra 1,2V til 1,45V, og setter opp klokken. Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg startet denne tråden, hva jeg lurer på. Men er det andre som også har opplevd høye temperaturer med dette kortet? Og ja, det kan hende jeg har litt dårlig luftstrømning inne i kabinettet til å ha en slik kjøler (som ikke blåser rett ut). Men GPU environment er ikke så veldig høy. EDIT: Kjørte Supreme commander nå, med klokken 650/775@1,45V... Og kom da også opp i 100 grader Endret 21. februar 2007 av Mixy Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Den kommer opp mot de temperaturene, selv med standard klokk. 625/700@1,45V. Er ikke dette litt drøyt? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Da vil jeg påstå at du burde ta av kjøleren og sette den på en gang til. Tror ikke den kan stå skikkelig på. Hadde selv X1900XT med samme kjøleren som deg, da lå idle temp på rundt 40 grader, og under load var den maks på 65 grader. Med original kjøler var maks temp oppe i 90 under load. Jeg kjørte da kortet på 705/805 i 3dmark tester, til dagligdags kjørte jeg vel på 685/785. Du kan prøve å bruke litt arctic silver 5 goop i steden for den som fulgte med fra zalman, kan hjelpe eg par grader deg også. Lykke til! Vinci Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Hadde selv X1900XT med samme kjøleren som deg, da lå idle temp på rundt 40 grader, og under load var den maks på 65 grader. Med original kjøler var maks temp oppe i 90 under load. 8002171[/snapback] Sliter også litt med dette, men kortet mitt er et x1900gt. Bare med en beskjeden økning, spretter tempen opp i rundt 90. Må legges til at jeg fremdeles har stock kjøler. Er dette normalt? Hvor varmt kan det bli før det blir "farlig"? Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 22. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Det er visstnok helt normal at dette kortet kommer opp i 90 grader under load med stock kjøler. Skal ikke være noe stort problem. Men skal du klokke noe særlig vil jeg anbefale å enten bruke fan control og skru opp hastigheten på stock vifta (da bråker den fælt!) eller du kan kjøpe ny kjøler. Vil da anbefale ovenfor nevnte kjøler Zalman vf-900. Men at temperaturen går over 100 grader det hadde jeg reagert på. Vinci Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2007 Hmm... Jeg får prøve å montere den på nytt La forresten på Arctic silver. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Nå skjønner jeg fint lite. Jeg tok den av, tok på ny kjølepasta, spredte den pent ut, i ett tynt lag. Og omsider fikk jeg bootet. Når jeg kjørte 3DMark01, kom temperaturen opp i 105 grader! Tør ikke ta 06 idag Fikk forøvrig 28000 poeng, hvis det var noen som lurte EDIT: Tok litt nærmere skjekk her nå. Kaldt på rommet Idle temperaturen lå på 36-37 grader når jeg bootet opp (500/600@1,2V)... Så endret jeg til 650/775@1,45V, og temperaturen spratt opp i rundt 44-45 grader, fortsatt idle :S:( Endret 23. februar 2007 av Mixy Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg må bare bumpe denne jeg Jeg vet at kortet kanskje tåler disse temperaturene, men jeg blir litt nærvøs. Den ligger skjeldent under 90 grader når det er snakk om nyere spill. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2007 Har du stock kjølaren liggande der? Prøv å sjå kva temperaturer du får med den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå