Gå til innhold

Gibson Les Paul - Studio eller classic?

since91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nice, visste ikke at man kunne få standarden så billig. :)

Er standard faded betre en classic?

Det at Gibson gitarene er tunge, er det et stort minus når man står på en scene?

7998741[/snapback]

Standard går for å være bedre enn classic ja, men hver gitar til sitt formål.. Du får nesten bare teste de ut :) Liker lyden litt bedre i standarden, men classicen er nice til classic rock osv. (etter min mening)..

Det at en gitar veier 5 kg, gjør at du får lyst til å sitte, ja. Men for all del, du blir vant til det. I starten kan det være et helvete, men som sagt, det er en vanesak..

Gibson kjører et tilbud på standard Faded, nå, som du vet, hvor den er satt ned ca. 8 000 kr.. Vi e nede i amerikanske priser da ! :fun: Håper det blir en trend.. :)

Fra Sound1.no:

På lager: Ubekreftet

Veil. pris 22 695

Vår pris 14 895

Du sparer 7 800 (34 %)

Lenke til kommentar
Nice, visste ikke at man kunne få standarden så billig. :)

Er standard faded betre en classic?

Det at Gibson gitarene er tunge, er det et stort minus når man står på en scene?

7998741[/snapback]

Jeg har aldri hatt no problemer med å bruke min Les Paul på scenen. Klart, du kjenner at du har den på, men det blir du fort vant til :thumbup:

Lenke til kommentar

Pass på at på den siden du linker til, er gitaren utsolgt..

Det står i linken, og overskriften "Faded 50's TB".. Men i beskrivelsen står det "60's Slim Taper.. Send en mail for å oppklare lagerstatus, farge, og halsprofil.

50's Neck: Tykkere hals

60's Neck: Tynnere hals

Er rimelig sikker på at det er det de mener med "50's".. Men send en mail, du..

Og du; definitivt et godt kjøp, men det er alltid en fordel å prøve gitaren først! Kjenne på den, spille litt på den osv.. :)

Lenke til kommentar

Det er en 50's, og de har kun 1 igjen på lager.

Jeg skal til butikken imorgen. Så da får jeg prøvd den.

Men er det negativt at den har tykkere hals?

Ringte butikken, de sa at de skulle holde gitaren av for meg.

Skal jeg vente til de får inn en 60's? - Er den betre?

Jeg får jo prøve gitaren imorgen så da får vi se... skal bort i 4 - 5 tidene...

Endret av Jonatan777
Lenke til kommentar

Vil berre advare folk mot å handle Studio, i alle fall uprøvd. Og då skal du ha prøvd akkurat den gitaren du ska kjøpe. Heilt vanvittige kvalitetsforskjellar på den gitaren. Dei fleste heller desverre mot det negative. Elendig byggekvalitet er ein gjengangar.

Lenke til kommentar

Ver spesielt oppmerksom på lakkjobb og om halsen er skikkelig samansatt. Har prøvd 2 studios (av 4) der gripebrettet var limt eksepsjonelt dårleg. Glipper mellom halsen og gripebrettet, og ekle limerstar. Vil helst anbefale å unngå studio og heller sjå etter ein brukt Classic til samme prisen.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...