since91 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Har bestemt meg for å kjøpe ny gitar. Tenkte jeg skulle bestille fra sound1.no. Hvordan er egentlig studio utgaven? Har testa Classic en del, så jeg vet hvordan den er. Gode erfaringer med gitarene? - lettspillt, bra lyd?? Takker for svar Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 classic banker studio på hals og lyd.. ikke et vanskelig valg.. Lenke til kommentar
Sigg3n Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Studion er jo veldig billig på Sound1.no nå da, kommer vell an på hva du prioriterer. Selv ville jeg vel valgt Classic'en Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva med Les Paul Standard Faded til 13-14 tusen? Like god som standarden Lenke til kommentar
since91 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Nice, visste ikke at man kunne få standarden så billig. Er standard faded betre en classic? Det at Gibson gitarene er tunge, er det et stort minus når man står på en scene? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Nice, visste ikke at man kunne få standarden så billig. Er standard faded betre en classic? Det at Gibson gitarene er tunge, er det et stort minus når man står på en scene? 7998741[/snapback] Standard går for å være bedre enn classic ja, men hver gitar til sitt formål.. Du får nesten bare teste de ut Liker lyden litt bedre i standarden, men classicen er nice til classic rock osv. (etter min mening).. Det at en gitar veier 5 kg, gjør at du får lyst til å sitte, ja. Men for all del, du blir vant til det. I starten kan det være et helvete, men som sagt, det er en vanesak.. Gibson kjører et tilbud på standard Faded, nå, som du vet, hvor den er satt ned ca. 8 000 kr.. Vi e nede i amerikanske priser da ! Håper det blir en trend.. Fra Sound1.no: På lager: Ubekreftet Veil. pris 22 695 Vår pris 14 895 Du sparer 7 800 (34 %) Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Nice, visste ikke at man kunne få standarden så billig. Er standard faded betre en classic? Det at Gibson gitarene er tunge, er det et stort minus når man står på en scene? 7998741[/snapback] Jeg har aldri hatt no problemer med å bruke min Les Paul på scenen. Klart, du kjenner at du har den på, men det blir du fort vant til Lenke til kommentar
since91 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Nå tror jeg at jeg har bestemt meg... Det blir en Gibson Les Paul Standard Faded 50s TB Koster 12895 kr, altså nedsett nesten 10000! Koster normalt sett kr 22695,00 Kjøper den forhåpentligvis i morgen! Meninger? Gjør jeg et bra kjøp? Endret 22. februar 2007 av Jonatan777 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Pass på at på den siden du linker til, er gitaren utsolgt.. Det står i linken, og overskriften "Faded 50's TB".. Men i beskrivelsen står det "60's Slim Taper.. Send en mail for å oppklare lagerstatus, farge, og halsprofil. 50's Neck: Tykkere hals 60's Neck: Tynnere hals Er rimelig sikker på at det er det de mener med "50's".. Men send en mail, du.. Og du; definitivt et godt kjøp, men det er alltid en fordel å prøve gitaren først! Kjenne på den, spille litt på den osv.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har virkelig forelsket meg i en gibson gitar, type Godess. Man kan jo ikke slå feil med et uttsende som den Lenke til kommentar
since91 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Det er en 50's, og de har kun 1 igjen på lager. Jeg skal til butikken imorgen. Så da får jeg prøvd den. Men er det negativt at den har tykkere hals? Ringte butikken, de sa at de skulle holde gitaren av for meg. Skal jeg vente til de får inn en 60's? - Er den betre? Jeg får jo prøve gitaren imorgen så da får vi se... skal bort i 4 - 5 tidene... Endret 22. februar 2007 av Jonatan777 Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 skal kjøpe meg en gbison les paul studio.. Det står 59's neck. på classic står det 60's.. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 skal kjøpe meg en gbison les paul studio.. Det står 59's neck. på classic står det 60's.. Hva er forskjellen? 8049745[/snapback] 59's: Bittelitt tykkere (og mulig litt rundere) 60's Litt tynnere.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Vil berre advare folk mot å handle Studio, i alle fall uprøvd. Og då skal du ha prøvd akkurat den gitaren du ska kjøpe. Heilt vanvittige kvalitetsforskjellar på den gitaren. Dei fleste heller desverre mot det negative. Elendig byggekvalitet er ein gjengangar. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Ene gitaristen i bandet har en Studio. Et par av stemmeskruene har en tendens til falle av i de kjipeste situasjoner. Ikke har den blitt særlig dårlig behandla heller. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg en les paul studio snart.. Hva burde jeg sjekke når jeg er i butikken (og hvordan burde jeg sjekke det?) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Ver spesielt oppmerksom på lakkjobb og om halsen er skikkelig samansatt. Har prøvd 2 studios (av 4) der gripebrettet var limt eksepsjonelt dårleg. Glipper mellom halsen og gripebrettet, og ekle limerstar. Vil helst anbefale å unngå studio og heller sjå etter ein brukt Classic til samme prisen. Endret 5. mars 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå