joakimhu Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Tarantino og Rodrigez' dobbeltfilm "Grindhouse" blir i Norge satt opp som to filmer, i stedet for å bli vist som en 4 timers langfilm, slik den blir satt opp i USA. Les mer Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Tarantino og Rodrigez' dobbeltfilm "Grindhouse" blir i Norge satt opp som to filmer, i stedet for å bli vist som en 4 timers langfilm, slik den blir satt opp i USA. Les mer 7993829[/snapback] Det var da som %#x£!'§*¤ Var ikke klar over at de var på fire timer tilsammen, så jeg kunne tilgitt norske kinoer for å lage to forestillinger av den... men det jeg ikke kan tilgi dem er at hver halvdel blir vist med 3 MÅNEDERS MELLOMROM! ! ! Føkk dat! Jeg ser ikke disse på kino før de kommer rett etter hverandre på samme kvelden! Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva er meningen med å sitere hele første posten når du poster som nr 2? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Sign it: http://www.petitiononline.com/ghsplit/ Og diskuter filmen her. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ja, da jo var det poenget borte. Høyere billettpris kan jeg til en viss grad gå med på, men å splitte de? Comeon! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 At de splitter de er iofs greit, da kunne kinoer fremdeles valgt å kjøre de rett etter hverandre i samme sal elns. Men tre måneders mellomrom på lansering, hallo! Det er jo pur idioti. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det som egentlig faller meg tyngst for hjertet, er at dette blir gjort tilsynelatende med regissørenes velsignelse. Dette er andre gangen Tarantino kutter en film i to, og dermed også andre gangen han dobler potensielle billettinntekter. Jeg trodde Tarantino var lidenskapelig filmnerd, ikke kapitalist? Lenke til kommentar
DRK Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Da er det greit. Forpu**e j**la bollerunkere som fant ut at de skulle dele denne filmen i 2. Ikke i svarteste helv** om jeg skal betale dobbelt opp for å se 1 (!) film! Kill bill var jo faktisk 2 filmer, kan jo sammenligne denne med filmer som slutter med "to be continued". Denne gjør jo en greie ut av at den er 2 filmer for 1! Jeg skal laste den så det synger etter og ikke betale et øre. Skal f**nmeg oppforde alle jeg kjenner til å se den hjemme hos meg, shit, skal brenne en bundle og dele den ut til alt som kryper og går av venner. Alt for at den grådige distributøren ikke før en dritt. Sinnasinnasinna! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det som egentlig faller meg tyngst for hjertet, er at dette blir gjort tilsynelatende med regissørenes velsignelse. Dette er andre gangen Tarantino kutter en film i to, og dermed også andre gangen han dobler potensielle billettinntekter. Jeg trodde Tarantino var lidenskapelig filmnerd, ikke kapitalist? 7994761[/snapback] KB ble vel kuttet av en av sjefene i Miramax, Harvey Weinstein, som ønsket dette. Jeg nekter å tro at Tarantino/Rodriguez har noe med at dette skjer andre steder enn USA og Canada, men jeg kan ta feil. Hele konseptet er jo at det skal være slik det var på grindhousene. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det som egentlig faller meg tyngst for hjertet, er at dette blir gjort tilsynelatende med regissørenes velsignelse. Dette er andre gangen Tarantino kutter en film i to, og dermed også andre gangen han dobler potensielle billettinntekter. Jeg trodde Tarantino var lidenskapelig filmnerd, ikke kapitalist? 7994761[/snapback] KB ble vel kuttet av en av sjefene i Miramax, Harvey Weinstein, som ønsket dette. Jeg nekter å tro at Tarantino/Rodriguez har noe med at dette skjer andre steder enn USA og Canada, men jeg kan ta feil. Hele konseptet er jo at det skal være slik det var på grindhousene. 7994967[/snapback] Mener å huske at Quentin planla å lage Kill Bill som en film. Han hadde egentlig lyst til å lage to filmer av det, men han hadde ikke troen på at han ville få lov av selskapet. Så endte det opp med at selskapet spurte ham om han ville lage to filmer av det Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Kill Bill skulle være én film, ja. Artikkel fra 2003. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Kill Bill skulle være én film, ja. Artikkel fra 2003. 7995179[/snapback] Det stemmer at tanken var at det skulle være en film, men det blir litt enkelt å si at det var Miramax som bestemte at det skulle være to. Jeg har mer fått inntrykk av at det var Weinsteinene og Tarantino som ble enige om det sammen. Jeg tviler sterkt på at Tarantino hadde godtatt et slikt forslag om han var imot det. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Huff, skal ikke se denne på kino og kommer ikke til å kjøpe den på DVD heller. Hadde ikke vært for dette patetiske stuntet hadde jeg trolig gjort begge deler. Men nå blir det heller til at jeg finner en eller annen rimeligere måte å få sett disse filmene på. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Montro om man kan få hvem enn det er som er ansvarlig til å skifte mening. Mellomrom er greit nok, men som så mange andre før meg har sagt. 3 månders mellomrom!?. En uke eller to hadde vært nok i massevis til å få høyere bilettintekter. Og jeg som gledet meg så mye til å se "Grindhouse" på kino, nå må jeg altså vente 3 månder for å se filmen ferdig. Endret 21. februar 2007 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Det som egentlig faller meg tyngst for hjertet, er at dette blir gjort tilsynelatende med regissørenes velsignelse. Dette er andre gangen Tarantino kutter en film i to, og dermed også andre gangen han dobler potensielle billettinntekter. Jeg trodde Tarantino var lidenskapelig filmnerd, ikke kapitalist? 7994761[/snapback] Hvordan utelukker de to tingene hverandre? Lenke til kommentar
BlueJet Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hoho, dette er noe av det latterligste jeg har vært borti. "Europeere er ikke vant til å se to filmer som vises som en?" Jommen sa jeg smør.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hvofor inniHÆLVETE dele opp en film på 2 1/2 time? ja den er bare på 2 1/2 time.. IKKE 4timer .. og jeg tror det er problemet det tok meg lang tid å finne ut lengden på den for jeg viste det var LANGT unna 4 timer som det står i artikklen.. Lenke til kommentar
Henrik Salthe Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hvofor inniHÆLVETE dele opp en film på 2 1/2 time? ja den er bare på 2 1/2 time.. IKKE 4timer .. og jeg tror det er problemet det tok meg lang tid å finne ut lengden på den for jeg viste det var LANGT unna 4 timer som det står i artikklen.. 7997907[/snapback] Her er en kilde på at filmen varer i nesten fire timer: http://www.twitchfilm.net/archives/008881.html Ser at det er en del usikkerhet rundt lengden rundt omkring på nettet. Ellers leste jeg et sted i går (finner ikke igjen artikkelen) at de filmene vi får hit til europa er lengre enn "episodene" som vises i USA. Kanskje har de tatt med de manglende filmrullene som er kuttet fra episodene i USA, nok en gang for å tilpasse seg europeisk publikum? Forstod det slik på den artikkelen at bildet ikke skulle være slitt og flekkete i europa heller, men det stod ikke eksplisitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det som egentlig faller meg tyngst for hjertet, er at dette blir gjort tilsynelatende med regissørenes velsignelse. Dette er andre gangen Tarantino kutter en film i to, og dermed også andre gangen han dobler potensielle billettinntekter. Jeg trodde Tarantino var lidenskapelig filmnerd, ikke kapitalist? 7994761[/snapback] Grunnen til at Tarantino godtok en deling av Kill Bill var fordi han måtte ha skamfert hele historien hvis ikke. Det var Weinstein sitt forslag og det eneste Tarantino tenkte på var å få vist hele historien til publikum. Det er ikke han som bestemmer distribusjonsdatoer o.l. for filmene sine, han bare lager dem. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Er det mulig! Satan i helvete til faens drittfolk!! Klager over at folk driver med piratkopering.. Skal ihvertfall laste ned film nr.2 etter jeg har sett førte på kino!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg