Gå til innhold

Mitt oppsett og montasje


Stonescream

Anbefalte innlegg

Har lyst på følgende konfigurasjon inni mitt Lian Li pc61 usb:

 

Innovatek vannblokk, cpu 395(Microplex)

Innovatek vannblokk, chipset 345(Microplex)

Aqua Bee UP500 355 (Netconnection)

Black Ice micro 558(3dfxcool.no)

Overgang fra 1/2 til 3/8 på radiatoren

3m "innovatek" slange 60(Microplex)

2 slangenippler til skjermkortsbøy 90(Microplex)

for å ordne inntakene til skjermkortet bedre og uten bøy

Tenkte så å montere det på denne måten:

 

Hjemmesnekra vanntank med pumpe inni ca 10*10 cm. Monteres høyt i kabinettet (over cd/brenner)

Radiator (ved 80mm vifta i bakkant på lian li kabinettet) En rolig papst 19db vifte på den

Vannet tenkte jeg skulle gå slik:

Fra vanntank til radiator->prosessor->grafikkort->tilbake til vanntank.

Har ikke plass til noe større radiator i mitt kabinett, men regner med den vil klare å kjøle godt nok med en stillegående vifte på?

 

Skulle gjerne hatt den 120mm radiatoren til innovatek, men tror ikke jeg får plass. Noen som har en slik i et lian-Li pc60 lignende kabinett?

 

Om jeg sliper bort festene på den går den i bredden over cd og brenner, men får da problemer med høyden og vanskelig å montere resten av systemet.

Tror det er best alternativ slik jeg har det oppsatt her:

http://www.aaseboe.com/Bilder/vann.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har enda ikke vannkjøling selv, men jeg er ganske sikker på at ddet er lurt å ha pumpen lenger nede i kabinettet.

Pumpen som ikke er av de aller kraftigste har ikke den beste suge evnen. Derfot bil pumpen ha problemer med å få vannet fra radiatoren opp til pumpen.

Mitt råd vil være å senke tanken.

Lenke til kommentar

Toppen på radiatoren bør ligge høyere enn CPU'en. Mener også at vannet burde gå den andre veien gjennom radiatoren. (Kommer sikkert noen og retter om jeg tar feil) :smile:

 

Japps. Ser ut til at jeg tok feil.

http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del4/index.html

http://www.overklokking.no/guides/nybegynn.../waterparts.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: sedsberg på 2002-12-15 22:04 ]

Lenke til kommentar

tenkte å la det siste vannet går gjennom før prosessor være radiatoren.

 

ps. hvor varm blir lufta som kommer fra en normal radiator. Tenkte å la lufta gå gjennom psu, men om det blir for varmt går ikke dette da psu viftene vil kjøre på full res og hele poenget med støydemping forsvinner.

 

Får ikke plass til annet en innovatek flat flow på grunn av at de fleste radiatorene er så dype og selv en black ice icro vil være stor. Er ikke mange cm fra hovedkortet og ut til evt. denne radiatoren.

 

Tenkte å plassere en innovatek single radiator rett foran psu med en 120mm vifte på. Viftene både i psu og den på selve radiatoren vil hjelpe å få lufta ut.

 

Noen med litt ca temp på slik luft. Kabinettet selv er ikke så varmt og kan evt. lage en strømpe som går fra fronten og rett bak til radiatoren.

slipper på denne måten også å få hybelkaniner inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...