Gå til innhold

Ønskeliste for Dead Rising 2

Anbefalte innlegg

Jeg føler at alle som ønsker at tidspresset skal forsvinne, at man ikke trenger å være på rett tid til rett sted osv. har misforstått litt hva spillet egentlig går ut på. Når hele greia er bygd opp rundt disse elementene blir det feil å ønske dem bort - da kan dere liksågodt ønske at Dead Rising 2 aldri slippes, og heller satse på andre spill ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utvikleren sa en eller annen plass at det var en bevist del av spill designet, og jeg vil si meg enig, selv om det medførte en del bannskap  :p

Haha, godt forsøk fra utviklerene. :!:

Tidspresset er nok slik de ville ha det, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er lagre løsningen dårlig (og da tenker jeg på måten det er gjort på, ikke at man kun har en lagre slot).

Spillet passer jo dog ikke for dem som ønsker å spille gjennom en gang og ta alle achivements, men det er jo like så greit. Vært gjennom spillet flere ganger og det er fremdeles moro.

I Dead Rising 2 så ønsker jeg meg mer av det samme egentlig, men mulighet for å lagre flere spill hadde vært ok (evt. som en funksjon som låses opp når man har vært gjennom spillet). Litt mer sceneskifte kunne også vært bra.

Lars

Lenke til kommentar

Dead rising er et spill man enten elsker eller hater.

Det er ikke et lett spill på noen måte, og jeg tror ikke det er mulig å spille igjennom det første forsøk. Man må bygge opp egenskapene til hovedgubben for så å begynne spillet på nytt (save status).

Hvis man har kunnet lagret overalt så har den mistet følelsen med fare, noe som jeg syntes var et vesentlig element i spillet. Så og si hvert område hadde jo en plass som man kan lagre, så jeg synes at argumentet faller litt i grus også.

Ved å droppe klokka og tidspresset så mister man også et viktig element i spillet, nemlig at man måtte planlegge og være villig til å ofre folk. Det er så og si umulig å rekke over alle casene, men jeg så det som en god grunn til å gå igjennom spillet flere ganger. Det er utrolig mye å få med seg, og mye nytt som dukker opp hver gang man spiller igjennom det.

Som sagt så blir det et helt annet spill hvis man gjør savesystemet mye snillere, og hvis de tar bort tidspresset.

Hvis man ikke liker dette så er tydeligvis ikke Dead rising spillet for deg, og hvis de forandrer dette radikalt i Dead rising 2 så tror jeg ikke det blir den samme opplevelsen.

Lenke til kommentar
Det er ikke et lett spill på noen måte, og jeg tror ikke det er mulig å spille igjennom det første forsøk. Man må bygge opp egenskapene til hovedgubben for så å begynne spillet på nytt (save status).

Det er ikke noe problem å spille gjennom på første forsøk uten å bygge status, så lenge man vet hvilke våpen som duger og hva som er rett teknikk mot siste boss.

Lars

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å spille gjennom på første forsøk uten å bygge status, så lenge man vet hvilke våpen som duger og hva som er rett teknikk mot siste boss.

Lars

8030870[/snapback]

Jo, det er vel fullt mulig å spille igjennom på første forsøk, og var kanskje litt ekstremt av meg å si at det ikke er mulig.

Men poenget mitt er vel mer at det er bedre å bygge opp gubben litt i første omgang, for så å begynne på nytt igjen.

De første partiene i spillet går glatt når man er litt opp i level, og når man er lvl 50 så er ikke zombiene den helt store trusselen lenger, og da kan man virkelig more seg ;)

Lenke til kommentar
Jeg glemte en ting: Bedre AI på de du redder. Det var for min del det største irritasjonsmomentet med Dead Rising. :roll:

8044411[/snapback]

Oh yeah, veldig enig. De fleste man skal redde har en rimelig shabby AI, men jeg mener å ha opplevd at det varierer litt fra person til person. Er det bare meg eller har andre opplevd det?

Lenke til kommentar

Virker som noen av dem er mer lettskremte enn andre ihvertfall, har opplevd at noen får helt panikk og løper rundt som tullinger. Hvis man har en stor gruppe hvor noen er dårligere til bens enn andre så er det ganske tydelige svakheter i AI'en, man må ta tiden til hjelp og bruke mye waypoints.

Holdt på med "Frankie the Pimp" achivement her for en stundt tilbake, og ble overrasket over at det var lettere enn forventet å drasse på en stor gruppe dog. Tabbet meg desverre litt ut så måtte ta til takke med "Tour guide". :blush:

Lars

Lenke til kommentar
Stakkar. Men, hvordan klarte du(nesten) å få 8 kvinnelige survivors a? Høres helt umulig ut spør du meg. :no:

8045033[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tror det skal være mulig å få det til hvis du tar utgangspunktet i alle du redder fra hun sado purken i Wonderland (?) plaza, hvis du klarer å holde de i live pluss at du innhenter et par overlevende til så skulle vel det være i boks.

Har ikke fått denne archievmenten selv dog. :hrm:

Lenke til kommentar
Stakkar. Men, hvordan klarte du(nesten) å få 8 kvinnelige survivors a? Høres helt umulig ut spør du meg. :no:

8045033[/snapback]

Tror det skal være mulig å få det til hvis du tar utgangspunktet i alle du redder fra hun sado purken i Wonderland (?) plaza, hvis du klarer å holde de i live pluss at du innhenter et par overlevende til så skulle vel det være i boks.

8045493[/snapback]

Tenkte meg vel egentlig det ;)

Når du tar henne får du vel 5 kvinner eller noe sånt. Hvis jeg ikke tar fullstendig feil så går det vel kanskje an og ta dem og så vente for å ta Sean i kinosalen. Da skulle det vel gå. :whistle:

Lenke til kommentar

8045033[/snapback]

8045493[/snapback]

Tenkte meg vel egentlig det ;)

Når du tar henne får du vel 5 kvinner eller noe sånt. Hvis jeg ikke tar fullstendig feil så går det vel kanskje an og ta dem og så vente for å ta Sean i kinosalen. Da skulle det vel gå. :whistle:

8045893[/snapback]

Javist...

for der er det i alle fall et par kvinnfolk i salen og ei i bakrommet hvis jeg husker riktig.
Lenke til kommentar

For denne achievement'en så anbefaler jeg å bruke en FAQ. Du kan ha maks 8 med deg, og hvis du f eks har 7 stk med deg så vil du ikke få oppdragene hvor det er 2 overlevende. Så hvis du tar feil person / feil rekkefølge så er du ute å kjøre... kan bli mye prøving og feiling. :)

Fordel å være level 50 så du kan bære med deg endel helse og utstyr dog.

Lars

Lenke til kommentar

Trikset er hovedsaklig å samle opp damene, knert alle mannfolkene, og holde seg unna kontrollrommet. Det er ikke så vrient som det høres ut, skal ta den på neste forsøk. :cool:

Lars

Lenke til kommentar

Gjorde akkurat samme med Gourmet selv, trodde jeg hadde tatt alt men hadde glemt å drikke "Zombait" fordi det passet litt dårlig... selvfølgelig så var den sist på lista når jeg prøve for andre gang. Doh!

Mitt tips, drikk alle de hjemmesnekrede Juice variantene først, deretter bedervet / tilberedt mat og så "vanlig" mat.

Lars

Lenke til kommentar

Min ønskeliste Dead Rising 2!

- Bedre tid, eller som i GTA, gå til Case-filene når du vil! Savner det å kunne explore uten å ha så dårlig tid!

- Hvis ikke det kan gjøres, så vil jeg hvertfall at klokka skal gå tregere!

- At ting skal skje utenfor ett kjøpesenter, altså i byen.. Stat til stat hadde vært no! hehe.. Men det hadde vel blitt litt stort for de å lage.. :evil:

- Enda mer gøye våpner:

Brannslanger med trykk! hehe..

- Bazooka

- Pil & Bue.. hehe

- Raketter..

- Dartpiler

Ja, masse gøye! hehe..

- Multiplayer hadde vært gøy, to stykker som spiller sammen på splitscreen! :thumbup:

Det var det jeg kom på i farta.. :):tease:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har et spørsmål angående Dead Rising

Har man tid på å gå gjennom Dead Rising?

Send meg PM angående det greiene der.

og Fortell meg om det save greiene skal kjøpe spillet men må vite hvordan det fungerer :!:

8240591[/snapback]

Tiden går hele tiden i Dead Rising, la oss si at det skjer noe kl 2100 et sted i kjøpesenteret, og da må du være der før klokken blir 2100 for å få med hva som skjer.

Det er en del hendelser som man må få med seg i spillet for at det ikke skal bli gam over, men det er også en haug med ting som skjer som ikke er nødvendig å få med seg (men som er morro/nasty/sykt uansett).

Du kan lagre på alle dass og på enkelte sofa og lignende i spillet, de fleste seksjoner i kjøpesenteret har en dass eller en saveplass, men du har dog bare en savespot (altså bare en save som du lagrer over hver gang du lagrer)

Hvis du skulle dø eller gå glipp av en viktig handling så kan man velge å lagre statusen på gubben du spiller, for så å begynne på nytt. Fordelen med dette er at gubben får erfaring etterhvert som du spiller, så man lærer nye triks, gjør mer skade, klarer å bære mer stash osv. Så du kan da altså starte spillet på nytt med en mye sterkere person.

Kanskje ikke så godt forklart, men det var det beste jeg klarte akkurat nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...