Gå til innhold

Ønskeliste for Dead Rising 2

Anbefalte innlegg

Flere av oss her elsker Dead Rising og mener det er et av de beste spillene som fins. De fleste av oss har spilt gjennom Dead Rising og funnet så og si de fleste achievementene som fins, og begynner nå å føle at Dead Rising 2 bør offentliggjøres. Det jeg da spør dere om er hva dere ønsker skal være med i Dead Rising 2? Da tenker jeg på setting, handling, personer, våpen og alt annet man kan komme på å trykke inn i den forhåpentligvis kommende oppfølgeren til et av tidenes spill.

Det jeg ser for meg er at handlingen foregår i en storby hvor man må ta i bruk kjøretøy for å komme seg fra bydel til bydel, for å gjøre oppdrag, redde folk og skaffe provianter.

Det jeg tror hadde vært rått, var at man har en hovedbase i byen, og drar rundt og redder folk som i Dead Rising, og jo flere man redder, jo større bil trenger man til å frakte alle så man skal slippe å løpe gjennom zombie-infiserte gater.

Frank West måtte jo selvfølgelig ha vært med, og Isabella måtte selvfølgelig være med. Otis hadde også vært kult å få et gjensyn med.

Hovedbasen ser jeg for meg kan være i et sykehus, hvor man kan ta seg av infiserte og hjelpe survivors man har fått med seg dit. Et rom hvor Isabella kan jobbe i en slags lab og prøve å finne en solid kur mot viruset. Håper også på et mini-game ala zombie-sniper leken i Dawn of The Dead på taket på kjøpesenteret, hvor en person sier hvilken kjendislignende zombie som skal skytes, og den andre skal skyte den man tror man prater om.

Angående historien tror jeg den vil følge der Dead Rising slapp, med at barna Carlito hadde infisert med viruset og gjort til såkalte 'zombie-timebombs' har fått større deler av USA til å bli infisert, og Frank og Isabella prøver å redde flest mulige personer mens de jobber med en kur for å redde Frank og resten av de infiserte. Etter at de har reddet alle de kan, blir de nødt til å rømme, da forsvaret skal utradere hele byen, og de kjære heltene våre må komme seg vekk. Enten finner de en måte å komme seg vekk via land, luft eller vann. Alt dette er selvsagt noe jeg har funnet på, men jeg håper det kommer noe i den duren.

Av våpen håper jeg på de samme som i Dead Rising, og noen til som f.eks flammekastere og granatkastere for å rydde vei litt kjapt.

Jeg håper også på bygninger man kan gå inn i, som f.eks våpenbutikker, politistasjoner og leilighetsbygg m.m.

Jeg håper også på en rekke flere zombier på skjermen samtidig, noe ala i parkeringskjelleren på Dead Rising, hvor man da kan leke seg med flammekasteren eller motorsaga. Jeg håper også på solid variasjon når det kommer til kjøretøy, f.eks trailere, sportsbiler, vans, gaffeltrucker, busser og alt annet man kan komme på.

Angående bosser håper jeg de holder seg til mennesker som er blitt gale i hodet som i originalen, og ikke zombieutskudd som i Resident Evil. Bosser jeg ser for meg er gale truckere som prøver å kjøre deg ned, rednecks med rifler på hustak, eller militære soldater som prøver å overleve alene.

Det var da litt zombiefantasi fra min side, og håper på andre innspill i den førhåpentligvis kommende oppfølgeren til et av tidenes beste spill!

Mvh,

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmmm..... Festbare C4-pakker? Dynamittgubber? Miner? Kantklipper? Spett? Sirkelsag?

Ser også for meg at en småby hadde vært morsomt. (kanskje til og med en ekte småby?) Større kjøretøyer støttes.

OG en mye bedre save-funksjon! Blir ikke det rettet opp kjøpes spillet heller ikke!

Lenke til kommentar

Mange gode ideer her. Flere av dem ønsker jeg meg og :D

Jeg ønsker:

- En hel by(noe mer enn det er ikke særlig stor sjanse for å skje)

- Bedre bil-handling med bilspillkontroller.(Gass og brems på L og R knappene) Brekksladd er et must.

- Skikkelige sideoppdrag, hvor de du redder gir deg som oppgave å lete etter andre personer, eller andre ting.

- Du burde kunne spille bowling med zombienes hoder :!:

- Flere ting du kan bruke som "våpen"

- Bedre grafikk på mappet

- Ingen loading skjerm mens man spiller. I det minste mindre av dem.

- Bedre save-system. Jeg hadde ikke så mange problemer med det som andre tydeligvis hadde, men det var selfølgelig ikke en av de bedre valgene ;)

- Mer stemme når du snakker med folk.

- STØRRE TEKST!

- enda flere forskjellige zombier.

- Bedre sikte system mht skyting. Hva med en blanding av Saints row og GTA? :yes:

Lenke til kommentar
COOP er alt jeg trenger  :love:

7993806[/snapback]

Quoted for truth. :)

Å spille dette med en venn hadde vært et skikkelig høydepunkt. Annet enn det er et par andre ting jeg godt tenke meg:

- Enda litt flere våpen og spesialangrep, og samtidig tilført våpen som er vanvittig solide litt lengere levetid. Hvem i alle dager klarer å slite ut en soldig klump med granitt?

- Mer fleksibelt og sympatisk gameplay, gjerne i form av et bedre lagringssystem.

- Litt størrelse omgivelser. Gjerne en liten by eller lignende.

- Å kunne bevege seg mens man bruker avstandsvåpen.

Lenke til kommentar

Mindre eller ikke noe tidspress. Det er ikke gøy å løpe rundt hele tiden, og å bli tvunget til å forkaste de fleste sidequestene fordi det ikke er nok tid. Det blir ikke mindre irriterende med de innavlede bondeknølene som kjører rundt i parken (det er rart at manualen ikke like så godt nevnte at hver oppgave krever at du går gjennom parken) og at de du skal eskortere til sikkerhet på rekordlav tid er for dumme til å overleve på egen hånd; Det er helt sikkert at minst èn klarer å rote seg bort, og når du skal gå tilbake for å se hva som skjer så står jævelen og jukker på en zombie!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Mulighet til å skyte Otis midt i trynet, ikke noe tidspress, et siktesystem som lar man bevege seg mens man sikter. Jeg gav opp dette spillet temmelig fort, når spillet var mer pes enn morro. Spillet hadde en latterlig mengde små-irriterende ting.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Mulighet til å skyte Otis midt i trynet, ikke noe tidspress, et siktesystem som lar man bevege seg mens man sikter. Jeg gav opp dette spillet temmelig fort, når spillet var mer pes enn morro. Spillet hadde en latterlig mengde små-irriterende ting.

8030139[/snapback]

Enig, hater Otis! Man får faktisk achivement hvis du tar alle telefonene fra Otis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...